Демественний і путній співи — генезис та місце в церковному богослужінні
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.21Ключові слова:
демество, путній спів, нотопис, церковні піснеспіви, наспіви, розспіви, півчі рукописиАнотація
Розглянуто стародавні види церковного співу: демественний та путній. Проаналізовано різні гіпотези їхнього зародження та розвитку в богослужінні Української православної церкви. Визначено характерні особливості демества та путнього співу починаючи з XVI по XVIII ст. Виявлено, що в XVI ст. формується демественний і путній нотописи, які складалися із самостійних і видозмінених знаків Стовпової невменної та кондакарної нотацій. Окреслено, що періодом розквіту демественного і путнього наспівів в українському православному богослужінні уважається XVII ст., і подібно до Стовпового невменного розспіву ці наспіви мали поспівочну структуру. Визначено, що демественний і путній співи є наспівами та стильовими підвидами Стовпового невменного розспіву.Посилання
Bogomolova, M. V. (2012). Demesvenny chant. Retrieved from http://www.pravenc.ru/text/171656.html. [in Ukrainian].
Brazhnikov, M. V. (1972). Old Russian theory of music. Moscow. [in Russian].
Gardner, I. A. (2004). Liturgical singing of the Russian Orthodox Church. (T. 1). Moscow. [in Russian].
Eugene (Bolkhovitinov) (1821). About Russian church music. Otechestvennye zapiski, 19, 145–157. St. Petersburg. [in Russian].
Kalashnikov, L. F. (1911). The ABC of Demesvenny chant. Kуіv: Znamennoe penie. [in Ukrainian].
Kutuzov, B. P. (2008). Russian Znamenny Singing. Moscow. [in Russian].
Lozova, I. E., Shevchuk, E. Y. (2000). The history of Russian church singing. Retrieved from http://yakov.works/lib_sec/12_l/loz/ovaya.htm. [in Ukrainian].
Metallov, V. M. (1912). Liturgical singing of the Russian Church in the pre-Mongol period according to historical, archaeological and paleographic data. (T. XIV). Moscow. [in Russian].
Pozhidaeva, G. A. (2017). The « Demesvenny Key Flag» and its modern reading. Retrieved from http://www.drevnyaya.ru/vyp/stat/s1_3_8.pdf [in Ukrainian].
Complete collection of Russian chronicles. (1859). Resurrection Chronicle. (T. VIII). St. Petersburg. [in Russian].
Razumovsky, D. V. (1886). Liturgical singing of the Greek-Russian Orthodox Church. Moscow. [in Russian].
Razumovsky, D. V. (1869). Church singing in Russia. Moscow. [in Russian].
Stasov, V. V. (1894). Notes on Demesvenny and triple singing. Collected Works of V. V. Stasov. (p. 107–128). St. Petersburg. [in Russian].
Uspenskii, N. D. (1971). Old Russian singing art. Moscow. [in Russian].
Shabalin, D. S. (2014). Selected Banner Chants. Materials and research on Old Russian music. (T. 7). Moscow. [in Russian].
Shindin, B. A. (1979). The Problem of the Origin of Demesvenny chant Rospev in Russian Musicology. Problems of the history and theory of Old Russian music. A. S. Belonenko, A. N. Kruchinina (Ed.). (p. 109–123). Leningrad: Muzyka. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.