Діяльність Самюеля Зігфріда Бінга та Естетика ар-нуво в науковому дискурсі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.20

Ключові слова:

ар-нуво, мистецький стиль, художньо-естетичні принципи, японське мистецтво

Анотація

На основі аналізу наукових праць зарубіжних дослідників виявлено вплив діяльності Самюеля Зігфріда Бінга на формування та розвиток мистецького стилю ар-нуво. Проаналізовано діяльність З. Бінга як головного ідеолога та творця стилю у контексті дослідження впливу японського мистецтва на формування та становлення ар-нуво. Досліджено співпрацю З. Бінга з провідними американськими та європейськими митцями кінця ХІХ — початку ХХ ст. — Л. Тіффані, М. Лонгворт Ніколс, Р. Лаліком, Г. Ван де Вельде, художниками групи Набі та ін. Проаналізовано специфіку взаємовпливу творчості французьких та американських художників під час зародження й становлення стилю ар-нуво і визначено внесок у мистецький процес З. Бінга. Виявлено, що культурна діяльність З. Бінга в другій половині 70–90-х рр. ХІХ ст. сприяла відкриттю та інтерпретації японського мистецтва і ремесел європейськими та американськими митцями на межі ХІХ–ХХ ст. Відкриття «Maison de l’Art Nouveau» та його організаційна діяльність на Всесвітній виставці в Парижі у 1900 р., сприяючи ефективному поєднанню європейських, далекосхідних та американських творчих стилів, методів і прийомів, мали важливе значення для формування естетичних смаків наступних поколінь.

Біографія автора

S. Oborska, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Завьялова, А. Н. (2003). Культурные основания стиля модерн. (Автореферат дис. канд. культурологических наук: 24.00.01). Кемеровская государственная академия культуры и искусств. Новосибирск.

Bing, D. (2017). Revisiting the Past: How the Bing Archives Came to Light in Montevideo. Journal of Japonisme, 2. Retrieved from https://doi.org/ 10.1163/24054992-00022p03.

Eidelberg, M. (2005). S. Bing and L.C. Tiffany: Entrepreneurs of Style. Nineteenth-Century Art Worldwide. 2005, 4, 2. Retrieved from http://www.19thc-artworldwide.org/summer05/215-s-bing-and-lc-tiffany-entrepreneurs-of-style.

Sigur, H. L. (2018). From Japanese to Art Nouveau: Learning the Lingua Franca of Luxury in the Gilded Age, 25. Retrieved from https://www.academia.edu/4379712/From_Japanese_to_Art_Nouveau_Learning_the_Lingua_Franca_of_Luxury_in_the_Gilded_Age.

Silverman, D. (1992). Art Nouveau in Fin-de-siècle France: Politics, Psychology, and Style. University of California Press.

Lacagnina, D. (2016). After the Nabis: Louis Comfort Tiffany’s Stained-Glass Windows for L’Art Nouveau of Siegfried Bing in Paris. Radiance and Symbolism in Modern Stained Glass: European and American Innovations and Aesthetic Interrelations in Material Culture. Liana De Girolami Cheney (Ed.). Cambridge Scholars Publishing, 163–193.

Lippert, S. J. (2016). Artistry and Craftsmanship: Art Nouveau Stained Glass in Theory and Practice. Radiance and Symbolism in Modern Stained Glass: European and American Innovations and Aesthetic Interrelations in Material Culture. Liana De Girolami Cheney (Ed.). Cambridge Scholars Publishing, 114–136.

Weisberg, G. P., Becker. E., Possémé, É. (2004). De oorsprong van Art Nouveau — Het Bing imperium. Amsterdam University Press.

Weisberg, G. P. (2005). Introduction: Tastemaking in the Age of Art Nouveau: The Role of Siegfried Bing. Nineteenth-Century Art Worldwide 4, 2. Retrieved from http://www.19thc-artworldwide.org/summer05/217-introduction-tastemaking-in-the-age-of-art-nouveau-the-role-of-siegfried-bing.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство