Історія розвитку каскадерства як виду кіномистецтва (20­ті рр. ХХ ст.)

Автор(и)

  • N. V. Mayboroda Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого, м. Київ, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6962-7424

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.18

Ключові слова:

кіномистецтво, радянський кінематограф, каскадерське мистецтво, актор, кінотрюк, цирковий трюк, гег

Анотація

Досліджено історичні аспекти становлення каскадерського мистецтва як самостійної спеціальності. Проаналізовано передумови формування техніки каскадерської діяльності, а також еволюціонування трюків, відповідно до розвитку та популяризації нових жанрів радянського кіно у 20-х рр. ХХ ст. Уточнено та доповнено поняття «трюк» і «гег». Розглянуто специфіку навчального та творчого процесу в радянських кінематографічних майстернях Державного технікуму кінематографії та Фабрики ексцентричного актора. Систематизовано етапи зародження трюків відповідно до категорізації; розглянуто та виявлено особливості техніки виконання найпоширеніших трюків кіноіндустрії в історичній ретроспективі. Визначено особистий внесок у розвиток та професіоналізацію каскадерського мистецтва провідних акторів та режисерів раннього періоду радянського кінематографа.

Біографія автора

N. V. Mayboroda, Київський національний університет театру, кіно і телебачення імені І. Карпенка-Карого, м. Київ

старший викладач, кафедра хореографії та сценічної пластики

Посилання

Balasch, B. (1945). The art of cinema. Moscow: Goskinoizdat. [in Russian].

Barinov, V.A. (2009). Aesthetic emotions in the artistic-figurative structure of circus art. (Аbstract of Ph.D. dissertation). Moscow: Moscow State University M. V. Lomonosov. [in Russian].

Burenina-Petrova, O. (2014). Circus in the space of culture. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie. [in Russian].

Vashchilin, N. (2016). Revelation stuntman. We were dying by the will of the directors. Moscawa: Pero. [in Russian].

Vashchilin, N. (2015). The history of film stunts: based on foreign literature. Retrieved from http://magru.net/pubs/5053/Istoriya_ kinotryukov # 7. [in Russian].

Kuznetsov, E. (1931). Circus. Origin. Development. Prospects. Leningrad: Academia. [in Russian].

Kuleshov, L. (1925). Circus — cinema — theater. Cirk, 1, 14-15. [in Russian].

Maslov-Lisichkin, A. O. (2015). The origins and formation of stunt performing art. Young Molodoy uchenyi, 7 (87), 903–908. [in Russian].

Tynyanov, Yu. (1977). On the Eccentric Actor Factories (FEKS). Poetika. Istoriya literatury. Kino. Moscow: Nauka. [in Russian].

Dmitriev, Yu. A. (Ed.). (1973). Circus. Malenkaja entsiklopediya. Moscow: Sovetskaya entsiklopediya. [in Russian].

Yutkevich, S. (1990). Collected works (in 3 vol., 1, р. 162–163). Moscow: Iskusstvo. [in Russian].

Carroll, N. (1996). Thee orizing the moving image. Cambridge University Press. [in England].

Poliwoda, B. (1994). FEKS — Fabrik des exzentrischen Schauspielers. Vom Exzentrismus zur Poetik des Films in der frühen Sowjetkultur. München: Sagner. [in Germany].

Taylor, R. (Ed.). (1988). The Film Factory. Russian and Soviet Cinema in Documents 1896–1939. London: Routledge & Kegan Paul. [in England].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство