Історія розвитку каскадерства як виду кіномистецтва (20ті рр. ХХ ст.)
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.18Ключові слова:
кіномистецтво, радянський кінематограф, каскадерське мистецтво, актор, кінотрюк, цирковий трюк, гегАнотація
Досліджено історичні аспекти становлення каскадерського мистецтва як самостійної спеціальності. Проаналізовано передумови формування техніки каскадерської діяльності, а також еволюціонування трюків, відповідно до розвитку та популяризації нових жанрів радянського кіно у 20-х рр. ХХ ст. Уточнено та доповнено поняття «трюк» і «гег». Розглянуто специфіку навчального та творчого процесу в радянських кінематографічних майстернях Державного технікуму кінематографії та Фабрики ексцентричного актора. Систематизовано етапи зародження трюків відповідно до категорізації; розглянуто та виявлено особливості техніки виконання найпоширеніших трюків кіноіндустрії в історичній ретроспективі. Визначено особистий внесок у розвиток та професіоналізацію каскадерського мистецтва провідних акторів та режисерів раннього періоду радянського кінематографа.Посилання
Balasch, B. (1945). The art of cinema. Moscow: Goskinoizdat. [in Russian].
Barinov, V.A. (2009). Aesthetic emotions in the artistic-figurative structure of circus art. (Аbstract of Ph.D. dissertation). Moscow: Moscow State University M. V. Lomonosov. [in Russian].
Burenina-Petrova, O. (2014). Circus in the space of culture. Moscow: Novoe literaturnoe obozrenie. [in Russian].
Vashchilin, N. (2016). Revelation stuntman. We were dying by the will of the directors. Moscawa: Pero. [in Russian].
Vashchilin, N. (2015). The history of film stunts: based on foreign literature. Retrieved from http://magru.net/pubs/5053/Istoriya_ kinotryukov # 7. [in Russian].
Kuznetsov, E. (1931). Circus. Origin. Development. Prospects. Leningrad: Academia. [in Russian].
Kuleshov, L. (1925). Circus — cinema — theater. Cirk, 1, 14-15. [in Russian].
Maslov-Lisichkin, A. O. (2015). The origins and formation of stunt performing art. Young Molodoy uchenyi, 7 (87), 903–908. [in Russian].
Tynyanov, Yu. (1977). On the Eccentric Actor Factories (FEKS). Poetika. Istoriya literatury. Kino. Moscow: Nauka. [in Russian].
Dmitriev, Yu. A. (Ed.). (1973). Circus. Malenkaja entsiklopediya. Moscow: Sovetskaya entsiklopediya. [in Russian].
Yutkevich, S. (1990). Collected works (in 3 vol., 1, р. 162–163). Moscow: Iskusstvo. [in Russian].
Carroll, N. (1996). Thee orizing the moving image. Cambridge University Press. [in England].
Poliwoda, B. (1994). FEKS — Fabrik des exzentrischen Schauspielers. Vom Exzentrismus zur Poetik des Films in der frühen Sowjetkultur. München: Sagner. [in Germany].
Taylor, R. (Ed.). (1988). The Film Factory. Russian and Soviet Cinema in Documents 1896–1939. London: Routledge & Kegan Paul. [in England].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.