Просторові інтерпретації записаного музичного звука

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.13

Ключові слова:

просторовість, звуковий простір, музичний звук, звукозапис, асоціації, сенсово-змістове навантаження

Анотація

Проаналізовано сучасні наукові підходи до дефініції та функціонування поняття «просторовість» у контексті інтерпретації записаного музичного звука на основі музикознавчих досліджень А. Мура, У. Моілана, А. Рустамова, Л. Каміллері, Е. Краугеруда, С. Загорського-Томаса, Р. Бровіт-Хансена та Е. Деніелсена. Розглянуто наявні концепції просторовості в стереофонічних записах та головні функції звукового простору; визначено їхній вплив у процесі створення музичного простору звукорежисером. Досліджено співвідношення між фактичним (або віртуальним) та метафоричним простором звукозапису. Виявлено, що концепція звукового простору поєднує різні теоретичні підходи до популярної музики, з метою надання уявлення про те, як просторове формування записаних просторів впливає на зміну атмосфери музичного твору. Визначено специфіку зв’язуючих елементів між записаним звуком, асоціативним рядом та посиленням сенсово-змістового навантаження в контексті сучасного музичного мистецтва.

Біографія автора

V. V. Volkomor, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

викладач кафедри музичного мистецтва

Посилання

Voitovich, O. W. (2018). Aesthetic-acoustic parameters of orchestral sound (the case of Lviv concert halls). (Аbstract of Ph.D. dissertation). Lviv National Music Academy named after M. V. Lysenko. Lviv. [in Ukrainian].

Dyachenko, V. V. (2010). Artistic and aesthetic categories in sound production. Mystetstvoznavchi zapysky, 9, 181–187. [in Ukrainian].

Rustamov, A. R. (2013). The sound image of space in the structure of the artistic language of sound engineering. (Аbstract of Ph.D. dissertation). St. Peters-burg Humanitarian University of Trade Unions. St. Petersburg. [in Russian].

Sibiryakov, V. N. (2016). Mimesis of space in the technology of musical sound recording. Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i juridicheskie nauki, kulturologija i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki, 3 (65), 135–138. Tambov: Gramota. [in Russian].

Askerоi, E. (2013). Reading Pop Production: Sonic Markers and Musical Identity (D.Ed.). University of Agder, Kristiansand. [in English].

Brоvig-Hanssen, R., Danielsen, A. (2013). The Naturalised and the Surreal: Changes in the Perception of Popular Music Sound. Organised Sound, 43, 1, 71–80. [in English].

Doyle, P. (2005). Echo and Reverb: Fabricating Space in Popular Music Recording 1900–1960. Middletown, CT: Wesleyan University Press. [in English].

Genette, G. (1982). Palimpsestes, La Litterature au second degree. Paris. [in French].

Kraugerud, E. (2017). Meanings of Spatial Formation in Recorded Sound. Journal on the Art of Record Production, 11. [in English].

Moore, A. F. (2001). Rock: The Primary Text, 2nd ed. Aldershot: Ashgate. [in English].

Moore, A. F. (2007). Critical Essays in Popular Musicology. Aldershot: Ashgate, 9–22. [in English].

Moore, A. F. (2012). Song Means: Analysing and Interpreting Recorded Popular Song. Farnham: Ashgate. [in English].

Moylan, W. (2015).Understanding and Crafting the Mix: The Art of Recording, 3rd ed. Burlington, MA: Focal Press. [in English].

Zagorski-Thomas, S. (2016). Sonic Cartoons. In: Papenburd, J. G., & Schulze, H. (eds.). Sound as Popular Culture: A Research Companion. The MIT Press, 403–410. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство