Просторові інтерпретації записаного музичного звука
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.13Ключові слова:
просторовість, звуковий простір, музичний звук, звукозапис, асоціації, сенсово-змістове навантаженняАнотація
Проаналізовано сучасні наукові підходи до дефініції та функціонування поняття «просторовість» у контексті інтерпретації записаного музичного звука на основі музикознавчих досліджень А. Мура, У. Моілана, А. Рустамова, Л. Каміллері, Е. Краугеруда, С. Загорського-Томаса, Р. Бровіт-Хансена та Е. Деніелсена. Розглянуто наявні концепції просторовості в стереофонічних записах та головні функції звукового простору; визначено їхній вплив у процесі створення музичного простору звукорежисером. Досліджено співвідношення між фактичним (або віртуальним) та метафоричним простором звукозапису. Виявлено, що концепція звукового простору поєднує різні теоретичні підходи до популярної музики, з метою надання уявлення про те, як просторове формування записаних просторів впливає на зміну атмосфери музичного твору. Визначено специфіку зв’язуючих елементів між записаним звуком, асоціативним рядом та посиленням сенсово-змістового навантаження в контексті сучасного музичного мистецтва.Посилання
Voitovich, O. W. (2018). Aesthetic-acoustic parameters of orchestral sound (the case of Lviv concert halls). (Аbstract of Ph.D. dissertation). Lviv National Music Academy named after M. V. Lysenko. Lviv. [in Ukrainian].
Dyachenko, V. V. (2010). Artistic and aesthetic categories in sound production. Mystetstvoznavchi zapysky, 9, 181–187. [in Ukrainian].
Rustamov, A. R. (2013). The sound image of space in the structure of the artistic language of sound engineering. (Аbstract of Ph.D. dissertation). St. Peters-burg Humanitarian University of Trade Unions. St. Petersburg. [in Russian].
Sibiryakov, V. N. (2016). Mimesis of space in the technology of musical sound recording. Istoricheskie, filosofskie, politicheskie i juridicheskie nauki, kulturologija i iskusstvovedenie. Voprosy teorii i praktiki, 3 (65), 135–138. Tambov: Gramota. [in Russian].
Askerоi, E. (2013). Reading Pop Production: Sonic Markers and Musical Identity (D.Ed.). University of Agder, Kristiansand. [in English].
Brоvig-Hanssen, R., Danielsen, A. (2013). The Naturalised and the Surreal: Changes in the Perception of Popular Music Sound. Organised Sound, 43, 1, 71–80. [in English].
Doyle, P. (2005). Echo and Reverb: Fabricating Space in Popular Music Recording 1900–1960. Middletown, CT: Wesleyan University Press. [in English].
Genette, G. (1982). Palimpsestes, La Litterature au second degree. Paris. [in French].
Kraugerud, E. (2017). Meanings of Spatial Formation in Recorded Sound. Journal on the Art of Record Production, 11. [in English].
Moore, A. F. (2001). Rock: The Primary Text, 2nd ed. Aldershot: Ashgate. [in English].
Moore, A. F. (2007). Critical Essays in Popular Musicology. Aldershot: Ashgate, 9–22. [in English].
Moore, A. F. (2012). Song Means: Analysing and Interpreting Recorded Popular Song. Farnham: Ashgate. [in English].
Moylan, W. (2015).Understanding and Crafting the Mix: The Art of Recording, 3rd ed. Burlington, MA: Focal Press. [in English].
Zagorski-Thomas, S. (2016). Sonic Cartoons. In: Papenburd, J. G., & Schulze, H. (eds.). Sound as Popular Culture: A Research Companion. The MIT Press, 403–410. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.