Бальний танець у контексті партнерської взаємодії: проблематика мистецтва ведення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.12

Ключові слова:

бальний танець, дуетність, танцювальні партнери, ведення, рівновага, баланс, рух

Анотація

Досліджено специфіку партнерської взаємодії в бальному танці. Розглянуто проблематику ведення — мистецтва партнера спрямовувати партнерку в танці як складний, багатоаспектний комплекс елементів та визначальну умову «синергії» танцювальних партнерів. Сформульовано авторське науково-теоретичне визначення «синергія танцювальної пари», яке розкриває його зміст та сутнісні ознаки. Виявлено, що на сучасному етапі ведення в практиці бального танцю базується на теоретичній основі класичних концепцій.

Біографії авторів

Y. V. Vasyutyak, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

викладач кафедри хореографічного мистецтва

Y. А. Vasyutyak, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

викладач кафедри хореографічного мистецтва

Посилання

Bakina, S. (2007). Eroticism in choreography. Historical and modern aspect. (Abstract of Ph.D. Dissertation). St. Petersburg Humanitarian University of Trade Unions. St. Petersburg. [in Russian].

Besikova, A. A. (2006). Harmonization of the interaction of partners in sports ballroom dancing. (Abstract of Ph.D. Dissertation). Tyumen: Tyumen State University. [in Russian].

Gorbatova, N. (2017). The influence of creative activity of leading Ukrainian ensembles of the late 20th — the early 21st centuries on the trends of ballroom dancing and formation of modern choreographic education in Ukraine. [in Ukrainian].

Ereminа, M. (1998). Novel in dance. St. Petersburg: Tanets. [in Russian].

Chris, A. (2019). Trends in the development of dramatic ballroom choreography. Mystetstvoznavchi zapysky, 35, 189–194. [in Ukrainian].

Pavlyuk, T. S. (2018). Somatic practices in modern ballroom choreography. Kultura i suchasnist, 1, 97–102. [in Ukrainian].

Feitoza, J. (2011). Danças de Salão: os corpos iguais em seus propósitos e diferentes em suas experiências. Dissertação (Mestrado em Dança), Faculdade de Dança, Universidade Federal da Bahia, Salvador. Disponível em: http://www.repositorio.ufba.br:8080/ri/bitstream/ri/8141/1/DISSERTACAO%20JONAS.pdf. [in Portuguese].

Nunes, B., Froehlich, M. (2018). Um novo olhar sobre a condução na dança de salão: questões de gênero e relações de poder. Educfcfo artes e inclusao, 14, 2, 91–116. Retrieved from http://dx.doi.org/10.5965/1984317814022018091. [in Portuguese].

Ried, B. (2003). Fundamentos de dança de salão: programa internacional de dança de salão — dança esportiva internacional. Londrina: Midiograf. [in Portuguese].

Strack, M. (2013). Dama ativa e comunicaсаo entre o casal na danсa de salаo: uma abordagem prаtica. Faculdade Metropolitana de Curitiba (FAMEC), Sаo Josе dos Pinhais. [in Portuguese].

Zamoner, M. (2005). Danças de salão: a caminho da licenciatura. Curitiba: Protexto. [in Portuguese].

Zamoner, M. (2011). A heterossexualidade na dança de salão. Dança em Pauta, Curitiba, nov. Retrieved from http://site.dancaempauta.com.br/a-heterossexualidade-da-danca-de-salao. [in Portuguese].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство