Коломийський академічний обласний український драматичний театр ім. І. Озаркевича на зламі XX та XXI ст. (19892007 рр.). програмові засади та творчі принципи
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.11Ключові слова:
театр, Коломия, репертуар, міський міф, режисер, критика, рецензія, фестивальАнотація
Проаналізовано творчі аспекти становлення та розвитку драматичного театру в Коломиї в кризовий період відродження української державності. Досліджено ключові програмові засади, на яких базуються політика керівництва театру, репертуарна політика, підхід до підбору кадрів, вплив персоналій на творче обличчя театру. Виявлено міцний зв’язок творчого поступу із соціально-економічними чинниками, а також відповідність репертуару загальноукраїнським трендам — зверненню до автентики, поверненню на сцену авторів, що раніше піддавалися цензурі, утилітарній спрямованості на широкий загал глядачів. Розглянуто роль театру у створенні «міського міфу». Акцентовано на позитивному впливі синергії представників різних поколінь та акторських шкіл.Посилання
Vasyliev, S., Chuzhynova, I., Sokolenko, N., Salata, O., Tukalevska, O., Zhyla, V. (2018). Ukrainian Theater: The Way to Yourself. Achievements. Challenges. Problems. Kyiv: BGP «Sofiia». [in Ukrainian].
Vovk, T. (2001, March 30. Life is theater, and for Kolomyia actors theater is a life. Zahid, p. 5. [in Ukrainian].
Kolomiiets, R. (2010). The phenomenon of the Kolomyia Theater. The practice of infidelity. Ivano-Frankivsk: Misto NV. [in Ukrainian]. [in Ukrainian].
Korniienko, N. (2000). Theater on the eve of the third millennium. Search. Kyiv: Fact. [in Ukrainian]. [in Ukrainian].
Korniienko, N., Popovych, M., Naiden, O., Cherkashyna, M., Yudkin, I., Volytska, I., … Tereshchenko, N. (2003). Ukrainian Theater of the 20th Century. Kyiv: LDL. [in Ukrainian].
Kukuruza, N. (2010). Peculiarities of Olga Kobylyanska’s «the Earth» in Staged by V. Vasylko and D. Chiborak. Scientific Research and Their Practical Application. Current State and Ways of Development ‘2010: Collection of Scientific Papers on Materials of the International Scientific and Practical Conference (Odessa, October 4–15, 2010), 17, 3–6. [in Ukrainian].
Nikolaieva, H. (2018). The Theater as a Moderator of the Modern Urban Myth (the case of the Activities of Odessa Academic Theater of Musical Comedy named after M. Vodyanoy) (the dissertation for a candidate’s degree in cultural studies). Kyiv. [in Ukrainian].
Otta, O. (2010, October 12). There are White and Black Angels in Kolomyia’s «Viy». Vysokyi Zamok, p. 6. [in Ukrainian].
Pylypchuk, R. (2015). Ukrainian professional theatre in Galychyna (60 years of 19th century). Kyiv: Krynytsia. [in Ukrainian].
Charneckii, S. (2012). An outline of the history of Ukrainian theater in Galicia. Ivano-Frankivsk: Misto NV. [in Ukrainian].
Shevchenko, L. (2006). Unity Feast. Retrieved from: https://ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=578. [in Ukrainian].
Yuziuk, I. (2008). Edinburgh 2008: Gutsul’s year. Ukrainskii teatr, 6, 8–9. [in Ukrainian].
Yanivska, V. (2007). Ternopil theater nights. Debut 2007. Proscenium, 2, 145–149. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.