Коломийський академічний обласний український драматичний театр ім. І. Озаркевича на зламі XX та XXI ст. (1989­2007 рр.). програмові засади та творчі принципи

Автор(и)

  • T. A. Vasyliuk навчально-науковий Інститут мистецтв, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м. Івано-Франківськ, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3478-4400

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.11

Ключові слова:

театр, Коломия, репертуар, міський міф, режисер, критика, рецензія, фестиваль

Анотація

Проаналізовано творчі аспекти становлення та розвитку драматичного театру в Коломиї в кризовий період відродження української державності. Досліджено ключові програмові засади, на яких базуються політика керівництва театру, репертуарна політика, підхід до підбору кадрів, вплив персоналій на творче обличчя театру. Виявлено міцний зв’язок творчого поступу із соціально-економічними чинниками, а також відповідність репертуару загальноукраїнським трендам — зверненню до автентики, поверненню на сцену авторів, що раніше піддавалися цензурі, утилітарній спрямованості на широкий загал глядачів. Розглянуто роль театру у створенні «міського міфу». Акцентовано на позитивному впливі синергії представників різних поколінь та акторських шкіл.

Біографія автора

T. A. Vasyliuk, навчально-науковий Інститут мистецтв, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м. Івано-Франківськ

асистент, кафедра сценічного мистецтва і хореографії

Посилання

Vasyliev, S., Chuzhynova, I., Sokolenko, N., Salata, O., Tukalevska, O., Zhyla, V. (2018). Ukrainian Theater: The Way to Yourself. Achievements. Challenges. Problems. Kyiv: BGP «Sofiia». [in Ukrainian].

Vovk, T. (2001, March 30. Life is theater, and for Kolomyia actors theater is a life. Zahid, p. 5. [in Ukrainian].

Kolomiiets, R. (2010). The phenomenon of the Kolomyia Theater. The practice of infidelity. Ivano-Frankivsk: Misto NV. [in Ukrainian]. [in Ukrainian].

Korniienko, N. (2000). Theater on the eve of the third millennium. Search. Kyiv: Fact. [in Ukrainian]. [in Ukrainian].

Korniienko, N., Popovych, M., Naiden, O., Cherkashyna, M., Yudkin, I., Volytska, I., … Tereshchenko, N. (2003). Ukrainian Theater of the 20th Century. Kyiv: LDL. [in Ukrainian].

Kukuruza, N. (2010). Peculiarities of Olga Kobylyanska’s «the Earth» in Staged by V. Vasylko and D. Chiborak. Scientific Research and Their Practical Application. Current State and Ways of Development ‘2010: Collection of Scientific Papers on Materials of the International Scientific and Practical Conference (Odessa, October 4–15, 2010), 17, 3–6. [in Ukrainian].

Nikolaieva, H. (2018). The Theater as a Moderator of the Modern Urban Myth (the case of the Activities of Odessa Academic Theater of Musical Comedy named after M. Vodyanoy) (the dissertation for a candidate’s degree in cultural studies). Kyiv. [in Ukrainian].

Otta, O. (2010, October 12). There are White and Black Angels in Kolomyia’s «Viy». Vysokyi Zamok, p. 6. [in Ukrainian].

Pylypchuk, R. (2015). Ukrainian professional theatre in Galychyna (60 years of 19th century). Kyiv: Krynytsia. [in Ukrainian].

Charneckii, S. (2012). An outline of the history of Ukrainian theater in Galicia. Ivano-Frankivsk: Misto NV. [in Ukrainian].

Shevchenko, L. (2006). Unity Feast. Retrieved from: https://ktm.ukma.edu.ua/show_content.php?id=578. [in Ukrainian].

Yuziuk, I. (2008). Edinburgh 2008: Gutsul’s year. Ukrainskii teatr, 6, 8–9. [in Ukrainian].

Yanivska, V. (2007). Ternopil theater nights. Debut 2007. Proscenium, 2, 145–149. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство