Естетичні аспекти акторських переживань у сценічній ролі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.10

Ключові слова:

емоційні реакції, акторське переживання, імітування, удавання, публічна творчість, естетичне почуття, сценічні емоції

Анотація

З’ясовано, що емоційні реакції, які виникають під час переживання у сценічній ролі, відрізняються від життєвих у зв’язку з фактом вольового, психологічного відмежування особи актора від його ігрової, творчої «іпостасі». Проаналізовано особливості акторського творчого процесу. Аргументовано, що удавання та імітація в ролі є обов’язковою і невіддільною частиною акторської майстерності. Виявлено, що «естетична складова» діяльності актора сутнісно належить до споглядання актором власних емоційних реакцій. Відстежено: емоційний стан актора не співвідноситься ні зі станом персонажа ролі, ні зі станом особи актора.

Біографія автора

M. M. Barnych, Київський національний університет культури і мистецтв, м. Київ

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Butenko, E. (2007). Stage reincarnation.Theory and practice. Moscow: All-Russian Center for Art. [in Russian].

Vygotsky, L. S. (1998). The Psychology of Art. Rostov-na-Donu: Phoenix. [in Russian].

Gracheva, L. V. (2003). Actor training: theory and practice. St. Peterburg: Rech. [in Russian].

Ribot, T. (2002). Illness of personality. Minsk: Harvest. [in Belorussian].

Rozhdestvenskaya, N. V. (1995). Psychology of artistic creativity. St. Peterburg: Publishing House of St. Petersburg State University.[in Russian].

Stanislavsky, K. S. (1953). Actor’s work on himself. Kyiv: Mystetstvo. [in Ukrainian].

Chekhov, M. (2003). The path of the actor. Moscow: AST Publishing LLC: Transitbook LLC. [in Russian].

Jacobson, P. M. (1936). Psychology of scenic actor’s feelings. Moscow: Hudozhestvennaja literatura. [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство