Естетичні аспекти акторських переживань у сценічній ролі
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.10Ключові слова:
емоційні реакції, акторське переживання, імітування, удавання, публічна творчість, естетичне почуття, сценічні емоціїАнотація
З’ясовано, що емоційні реакції, які виникають під час переживання у сценічній ролі, відрізняються від життєвих у зв’язку з фактом вольового, психологічного відмежування особи актора від його ігрової, творчої «іпостасі». Проаналізовано особливості акторського творчого процесу. Аргументовано, що удавання та імітація в ролі є обов’язковою і невіддільною частиною акторської майстерності. Виявлено, що «естетична складова» діяльності актора сутнісно належить до споглядання актором власних емоційних реакцій. Відстежено: емоційний стан актора не співвідноситься ні зі станом персонажа ролі, ні зі станом особи актора.Посилання
Butenko, E. (2007). Stage reincarnation.Theory and practice. Moscow: All-Russian Center for Art. [in Russian].
Vygotsky, L. S. (1998). The Psychology of Art. Rostov-na-Donu: Phoenix. [in Russian].
Gracheva, L. V. (2003). Actor training: theory and practice. St. Peterburg: Rech. [in Russian].
Ribot, T. (2002). Illness of personality. Minsk: Harvest. [in Belorussian].
Rozhdestvenskaya, N. V. (1995). Psychology of artistic creativity. St. Peterburg: Publishing House of St. Petersburg State University.[in Russian].
Stanislavsky, K. S. (1953). Actor’s work on himself. Kyiv: Mystetstvo. [in Ukrainian].
Chekhov, M. (2003). The path of the actor. Moscow: AST Publishing LLC: Transitbook LLC. [in Russian].
Jacobson, P. M. (1936). Psychology of scenic actor’s feelings. Moscow: Hudozhestvennaja literatura. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.