Діяльність представника дрогобицької музично­педагогічної школи Володимира Салія в контексті сучасного академічного мистецтва: науковий та композиторський аспекти

Автор(и)

  • N. Z. Storonska Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна https://orcid.org/0000-0002-6793-5199

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.09

Ключові слова:

Дрогобицька музично-педагогічна школа, наукові здобутки, художній образ, композиторська діяльність, педагогічний репертуар

Анотація

Окреслено основні біографічні дані та етапи творчого становлення кандидата педагогічних наук, доцента, композитора, аранжувальника, автора значної кількості публікацій у наукових виданнях Володимира Степановича Салія, а також проаналізовано його наукову  та композиторську діяльність. Він є автором унікальної методики роботи над художнім образом у класі баяна-акордеона в початкових мистецьких навчальних закладах, актуальність якої доведено експериментально, а також автором двох дитячих альбомів для акордеона, музики для дуету (акордеон та бандура), кларнета, двох збірок вокалізів тощо. Здійснено спробу систематизації творів композитора для дітей та юнацтва, які звучать не лише на Дрогобиччині, а й на теренах України та далеко за її межами. Навчально-педагогічний доробок В. Салія внесено до навчальних програм та є у пріоритеті конкурсно-фестивальних імпрез  України.

Біографія автора

N. Z. Storonska, Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

здобувач, провідний концертмейстер ДДПУ ім. І. Франка, м. Дрогобич

Посилання

Bobechko, O., Salii, V. (2015). Pedagogical repertoire for the instrumentalist duo: a textbook. Drogobych: Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Dushniy, A., Pyts, B. (2010). Lviv school of bayan-accordion art: Handbook. Drogobych: Posvit. [In Ukrainian].

Hudzii, V. (2013). 15 Guitar Sketches: A Repertoire. V. Salii, A. Dushniy (Ed.). Drogobych: Posvit. [In Ukrainian].

Mykhats, R., Salii, V., Storonska, N. (2019). Miniatures for clarinet accompanied by piano. Drogobych: Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Pukshyn, Yu. (2012). Pedagogical repertoire for folk instruments. Tutorial. A. I. Dushniy, V. V. Shafeta, V. S. Salii (Ed.). Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Pyts, B., Dushniy, A. (2011). Department of Folk Musical Instruments and Vocal I. Franko: Scientific and Historical Handbook. I. Frait (Ed.). Drogobych: Posvit. [In Ukrainian].

Salii, V. (2017). The pedagogical repertoire of the instrumentalist musician on the example of the Children’s Album of the accordion player №2. Drogobych: Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Salii, V. S. (2010). Methods of working on a music image in the process of teaching teenagers to play the accordion. (Abstract). Posvit. [In Ukrainian].

Salii, V. S. (2011). The pedagogical repertoire of the instrumentalist musician: the case of the Children’s Album of accordionist. Tutorial. Drogobych: Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Salii, V. S. (2013). Methods of working on a music image in the process of teaching teenagers to play the accordion (accordion): a monograph. Drogobych: Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Salii, V. S., Storonska, N. Z., Turianskyi, P. I. (2017). 12 artistic vocals accompanied by piano. Drogobych: Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Salii, V., Storonska, N. (2018). 15 artistic vocals accompanied by piano. Drogobych: Editorial and publishing department of Drohobych I. Franko State Pedagogical University. [In Ukrainian].

Shypita, Ya. (2020). Kobzar’s Majestic Word That Sings: A Tutorial. V. Salii (Ed.). Drogobych: Posvit. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Мистецтвознавство