Семантика протестантського хоралу в українській музиці Пізнього Бароко: діалог культур

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.068.05

Ключові слова:

українська культура доби Бароко, діалог культур, музика пізнього українського Бароко, музичний символізм, сакральна семантика, теми і мотиви протестантських хоралів

Анотація

Виявлено деякі теми і мотиви протестантських хоралів в українській музиці пізнього бароко (XVIII ст.) за допомогою семіотико-культурологічного аналізу. Осмислено перехід символів від західноєвропейської до української музики зазначеної доби в контексті діалогу культур. Розкодовується сакральна семантика тем і мотивів протестантських хоралів у музичному спадку пізнього українського бароко для віднаходження спільних і відмінних ознак у діалозі музичних культур.

Біографія автора

T. Р. Oleynikova, Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, м. Київ

аспірантка

Посилання

Bible: New World Translation. (2014). Retrieved from https://www.jw.org/uk/публікації/біблія/навчальне-видання-біблії/книги. [in Ukrainian].

Gregory Skovoroda. Complete collection of works: Garden of divine songs (1973). Kyiv (Vol. 1, p. 60–90). Restored from https://litopys.org.ua/skovoroda/skov103.htm [in Ukrainian].

Nosina, V. B. (1997). Symbolism of music by I. S. Bach. St. Petersburg. [in Russian].

Who is God? The Watchtower announcing Jehovah’s Kingdom. w 02 15.5, pp. 4–7. Retrieved from https://wol.jw.org/uk/wol/d/r15/lp-k/2002361?q= Алілуя&p=par#h=11 [in Ukrainian].

Tchaikovsky, P. (Edition). (1995). D. Bortnyansky: 35 concerts for mixed choir without accompaniment. Moscow: «Muzyka». [in Russian].

What Does the Bible Really Teach? (2016). (Ukrainian (bh-K)). Retrieved from https://www.jw.org/uk/бібліотека/книжки/вчить-біблія/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-05

Номер

Розділ

Культурологія