Колористичні засоби музичної виразності у творах сучасних композиторів для квартету гітар
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.067.17Ключові слова:
колористика, камерна музика, сучасна музика, гітарний квартет, композиторський стильАнотація
Розглянуто засоби музичної виразності в аспекті їхньої колористичної якості, притаманні музиці, яка написана для квартету гітар на початку XXI ст. Проаналізовано твори В. Богатирьова, А. Кастілья-Авіли, К. Майденберг-Тодорової, А. Андрушка. Виявлено характерні ознаки індивідуального художнього почерку композиторів та роль колористичних засобів у їхніх творах для чотирьох гітар.Посилання
Asafiev, B. V. (1971). Musical form as a process. Leningrad: Muzyka. [in Russian].
Bernat, F. F. (2019). All-European standard of guitar performance and its national embodiment. (Thesis [Manuscript]). The Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv. [in Ukrainian].
Bobrovsky, V. P. (1978). Functional basics of the musical form. Moscow: Muzyka. [in Russian].
Godyna, І. V. (2017). The typology of sonorous intonation in the style poetry of contemporary Ukrainian composers. (Thesis [Manuscript]). The Odessa National A. V. Nezhdanova Academy of Music. Odessa. [in Russian].
Zherzdev, A. V. (2011). Specificity of the guitar version of the texture of piano cycle by I. Albenis — M. Barrueco «Spanish suite». Leo Brauer ta hitarne mystetstvo ХХ stolittia. The Kharkov National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkov. [in Russian].
Ivannikov, T. P. (2018). Guitar art of the twentieth century as a phenomenon of creativity. Kamianets-Podilskyi: Publisher Zvolenko D. G. [in Ukrainian].
Nazaikinsky, E. V. (1982). Logic of musical composition. Moscow: Muzyka. [in Russian].
Petropavlovsky, A. A. (2006). Guitar in chamber ensemble. (Abstract of dissertation). The Nizhny Novgorod State Music Academy named after M. I. Glinka. Nizhny Novgorod. [in Russian].
Savenko, S. I. (2004). Igor Stravinsky. Chelyabinsk: Arkaim. [in Russian].
Tavrovsky, V. V. (2013). We will not give ours, but we do not need another. Istorija gitary v litsakh, 3 (09), 40–52. Retrieved from http://www.guitar-times.ru/ [in Russian].
Tyulin, Yu. N. (1937). Teaching of harmony. Leningrad: Muzgiz. [in Russian].
Kholopov, Yu. N. (1988). Harmony. Theoretical Course. Moscow: Muzyka. [in Russian].
Schneider, J. (2015). The contemporary guitar. Lanham: Rowman&Littlefield Publishers. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.