Композиторська творчість Володимира Рунчака: історіографічний аналіз
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.067.11Ключові слова:
Володимир Рунчак, композиторська творчість, історіографія, музикознавствоАнотація
Проаналізовано історіографію музичної творчості відомого українського композитора Володимира Рунчака, основні наукові праці музично-теоретичного спрямування, присвячені творчості автора музикознавців А. Сташевського, О. Завєрухи, О. Мальцевої, М. Мимрика, Н. Семененко, О. Суворкіної. Визначено найрозробленіші жанрові напрями і наукові аспекти в розглянутих музикознавчих дослідженнях, присвячених музичній творчості В. Рунчака, констатовано їхні основні ідеї. Виявлено малодосліджені й не порушені в науковому сенсі жанрові ареали музичної творчості композитора, які становлять перспективне поле для подальших музикознавчих розробок і фундаментальних досліджень.Посилання
Zaverukha, E. L. (2014). V. Runchak. Concert “Singing the Nativity of the Lord”: the logo in the composer process. Bulletin of the humanities science education, 1, 16–19. Moscow. [іn Russian].
Zaverukha, E. L. (2014). The dramatic function of the texture in the Concert of V. Runchak “Ospivuyuchi Rizdvo Gospodne”. Musicology, 4, 3–8. Moscow: Nauchtekhlitizdat. [іn Russian].
Maltseva, E. S. (2012). To the analysis of the sonata “Passione” (1985/89) by V. Runchak. Bulletin of Tomsk State University, 364, 54–56. Tomsk. [іn Russian].
Mymryk, M. (2017). Resonant intonation features in chamber-instrumental works of Vladimir Runchak (for example, “Hosi’anna” for two saxophones, drums and piano). Retrieved from http://www.info-library.com.ua/libs/stattya/346-sonorni-osoblivosti-intonuvannja-u-kamerno-instrumentalnij-tvorchosti-volodimira-runchaka-na-prikladi-hosianna-dlja-dvoh-saksofoniv-udarnih-ta-fortepiano.html [іn Ukrainian].
Mymryk, M. G. (2014). Feature the performing and expressive potential of the saxophone in chamber and instrumental works of Vladimir Runchak. Current topics of history, theory and practice of artistic culture (pp. 315–324). Kуiv: Millenium. [іn Ukrainian].
Maksimenko, L. (2013). The specifics of the modern techniques of playing the saxophone (the case of saxophone creative activity of the composer V. Runchak). Kуіv musicology (рр. 217–223). Kуiv: P. I. Tchaikovsky NMAU; M. Glier Kyiv Institute of music. [іn Ukrainian].
Semenenko, N. (2009). Relevant aspects of the current functioning of interface “composer — performer — music space”. Music studies: modern dimension (рр. 94–104). Kуіv: National Academy of Sciences of Ukraine, Institute of science of art, folklore and ethnology M. T. Rylsky. [іn Ukrainian].
Stashevsky, A. Ya. (2004). Bayan art of Ukraine: tendencies of development of original music and individual realization of the genre-stylistic aspects in the work of Vladimir Runchak. Dissertation. Kуіv. P. I. Tchaikovsky NMAU. [іn Ukrainian].
Stashevsky, A. Ya. (2004). Volodymyr Runchak. “Music is about life...” Analytical essay on the bayan creativity. Monograph. Lutsk. [іn Ukrainian].
Stashevsky, A. (2002). Bayan works by V. Runchak in the aspect of genre and stylistic of transformation. Current topics of history, theory and practice of artistic culture. Vol. IX — Part II (рр. 238–243). Kyiv: State Academy of Leading Cadres of Culture and Art. [іn Ukrainian].
Stashevsky, A. Ya. (2003). The tools of a rock band shaped in the drama Symphony “the passion of Vladislav” V. Runchak as an indicator of the time dialogue (past — present). Mythological space and time in contemporary culture. Part ІІІ (рр. 45–46). Kyiv: State Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. [іn Ukrainian].
Stashevsky, A. Ya. (2003). Classification of genre and stylistic characteristics in the works of Bayan by V. Runchak. Current topics of history, theory and practice of artistic culture. Vol. XІ, Part II. (рр. 67–73). Kyiv: State Academy of Managerial Staff of Culture and Arts. [іn Ukrainian].
Suvorkina, E. A. (2013). “Kyrie eleison” by V. Runchak: instrumental versions of the work. Course work. Nizhny Novgorod. [іn Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.