Сценічні здобутки Т. Попеску (1935–2008) у процесах еволюції чоловічого танцю на українській балетній сцені
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.067.10Ключові слова:
український балет 1960–1990 рр., традиції А. Ваганової, балетний дует С. Коливанова — Т. Попеску, творчість Т. Попеску, культурний герой у балеті, соціокультурні критерії чоловічого танцюАнотація
Розглянуто творчі досягнення народного артиста України Т. К. Попеску на академічній балетній сцені в період 1960–1990 рр., коли на ній працювали представники післявоєнного покоління та відбувалася зміна балетмейстерських епох — від хореодрами до симфонічного танцю. Досліджено роль першого педагога Т. Попеску в Київському хореографічному училищі К. В. Тихомирова (представника школи А. Ваганової) у мистецькому становленні майбутнього прем’єра української балетної сцени, а також подальший вплив петербурзької школи академічного балету в особі педагога-репетитора В. Камінської, балетмейстера-постановника С. Шеїної та майстрів ленінградсько-петербурзької сцени Н. Дудинської та К. Сергєєва. Проаналізовано зокрема виконання Т. Попеску таких знакових для українського балету партій, як Дон Жуан (однойменний балет на музику В. Губаренка), Хуліган («Панночка та Хуліган» на музику Д. Шостакович), Спартак (однойменний балет А. Хачатуряна) та ін.Посилання
Bortnik, К. (2012). Receptions of cultural heroes in the productions of the Ukrainian choreographers of the second half of 20th century. (Аuthor’s abstract of the thesis: speciality 26.00.04 «Theory and history of culture»). Kharkiv State Academy of Culture. Kharkiv. [in Ukrainian].
Prokhorova, V. (1987). Svetlana Kolyvanova & Theodore Popescu, Sovetskiy balet, 5, 20–23. [in Russian].
Mogeyko, I., Rubanenko, L. (2009). Constellation “Kolyvanova — Popescu”. Kharkiv: Zolotye stranitsy. [in Russian].
Stanishevskyi, Yu. O. (2003). The Ballet theatre of Ukraine: 225 years of history. Кyiv: Muzychna Ukraina. [in Ukrainian].
Chepalov, A. (2012). Messages of the Phantom of the Opera. Kharkiv: Zolotye stranitsy. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.