Педагогічні підходи до створення contemporary dance під час навчання балетмейстерському мистецтву студентів українських ЗВО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.20

Ключові слова:

педагогічні підходи, балетмейстерська діяльність, танець, contemporary dance, вища хореографічна освіта

Анотація

Визначено педагогічні підходи до створення сучасної хореографії під час балетмейстерської діяльності студентів ЗВО України. Систематизовано світовий процесуальний досвід створення авторської хореографічної мови та науково обґрунтовано експериментальний процес створення contemporary dance. Доведено, що представлені педагогічні підходи (когнітивно-інтерпретаційний, просторовий, динамічний, афективний, випадковий, спадкоємний) можуть стати прогресивним інструментом для генерування інноваційних ідей та креативної творчості студентів з урахуванням культурно-історичних надбань українського народу, що дозволить студентам сформувати не тільки ідивідуальні танцювальні почерки, а й пропагувати національний культурний продукт.

Біографія автора

O. Yu. Khendryk, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри сучасної та бальної хореографії 

Посилання

Bilash, P. M. (2004). The ballet master’s art and the formation of Ukrainian stage choreography in the context of the development of European artistic culture in the 10-30th years of the 20th century. (Author’s abstract of Dissertation for Candidate of Art Criticism). State Academy of Leaders of Culture and Arts (pp. 16–17). Kyiv. [іn Ukrainian].

Dictionary of the Ukrainian Language (1975). I. K. Billodid (head of the editorial board). Academy of Sciences of the USSR, O. O. Potebnia Institute of Linguistics (In 11 vol., Vol. 6, p. 521). Kyiv: Naukova dumka. [іn Ukrainian].

Pasternakova, M. (1963) Ukrainian woman in choreography. Winnipeg, Edmonton: By the Canadian Union of Ukrainian Canadians from the Foundation named after N. Kobrinskaya. [іn Ukrainian].

Laban, Rudolf. (1926). Choreographie. Evamaria Zierach and Jeffrey Scott Longstaff (Unpublished manuscript). [іn English].

Laban, R. (1966 [1939]). Choreutics. L. Ullmann (Annot. and ed.). London: MacDonald and Evans. Published in U.S.A. as The Language of Movement; A Guide Book to Choreutics. Boston: Plays. (Initially written in 1939). [іn English].

Cunningham, M. (1952). Space, Time, and Dance. Trans/Formations 1, pp. 150–151, Wittenborn & Co. Merce Cunningham Trust. Retrieved from https://www.mercecunningham.org/the-work/writings/space-time-and-dance/ [Accessed 10 April 2019]. [іn English].

Claude and Alfred Mann. William Forsythe. Retrieved from https://kaufman.usc.edu/faculty/william-forsythe-profile/. [іn English].

Jaques-Dalcroze, É. (1935). Petite histoire de la Rythmique [A short history of Eurhythmics]. Le Rythme, 39, 3–18. [іn French].

«Maguy Marin, l’insaisissable danse» Marie-Valentine Chaudon / LaCroix 17/01/2013. Retrieved from https://www.la-croix.com/Culture/Actualite/Maguy-Marin-l-insaisissable-danse-_EP_-2012-11-18-877346. [іn French].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-25

Номер

Розділ

Мистецтвознавство