Складові хорового письма: система взаємодії рівнів музичного твору
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.17Ключові слова:
хорове письмо, композиція, слово-Логос, жанрові засади, драматургія, виконавська поетика, хоровий стиль мисленняАнотація
Розкрито зміст складових хорового письма, які взаємодіють за ланцюговим способом музичного смислоутворення. Визначено, що складові хорового письма формують цілісність композиційного викладу, де ґенерується внутрішня (стиль і світогляд) й зовнішня (виконання) комунікація. Хорове письмо розглядається як виклад тематичного матеріалу та об’єктивація провідної світоглядної настанови через історично усталені закономірно-сті хорового співу, індивідуальну структуру твору й жанрово-комунікативні особливості його функціонування.Посилання
Belik-Zolotaryova, N. A. (2010). Opera and choir creativity as a category of contemporary national studies. Traditions and innovations in higher education in architecture and art. Kharkiv. [іn Ukrainian].
Bogdanova, T. S. (2009). Fundamentals of chorology: a training manual. Minsk, Belarusian State Pedagogical University. [іn Russian].
Zhivov, V. V. (2003). Choral Performance: Theory. Methodology Practice: textbook for students of higher educational institutions. Moscow: Humanitarian Publishing Center “Vlados”. [іn Russian].
Kopytman, M. R. (1971). Choral writing. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].
Krasnikova, T. N. (2008). Texture in the music of the twentieth century: a monograph. Moscow: Federal Agency for Culture and Cinematography Gnesins Russian Academy of Music. [іn Russian].
Krasnoshchekov, V. I. (1969). Issues of chorology. Moscow: Muzyka. [іn Russian].
Medushevsky, V. V. (1979). On musical universals. Skrebkov, S. S. Articles and memories. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].
Medushevsky, V. V. (1984). The essence, evolution and typology of musical styles. Music contemporary. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].
Nazaikinsky, E. V. (2003). Style and genre in music: a textbook for students of higher educational institutions. Moscow: Humanitarian Publishing Center “Vlados”. [іn Russian].
Sokol, O. V. (2013). Executive Remarks: The World’s Image and Musical Style. Odesa: Astroprynt. [іn Ukrainian].
Ushkarev, A. F. (1986). Basics of choral writing. Moscow: Muzyka. [іn Russian].
Kholopov, Yu. N. (1982). Changing and unchanging in the evolution of musical thinking. Problems of tradition and innovation in contemporary music. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.