Три кроки до пізнання виконавського стилю Гізели Циполи
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.15Ключові слова:
виконавський стиль, інтерпретація, японська культураАнотація
Наголошено на актуальності виявлення виконавського стилю Гізели Циполи. Проаналізовано публікації, у яких зроблено перші кроки до осмислення особливостей її виконавського стилю. Означено методологічні засади дослідження індивідуального стилю виконавця. Осмислено риси виконавського стилю співачки в системі «композитор — виконавець». З’ясовано, що центром системи засобів музичної виразності Г. Циполи в партії Батерфлай є осмислення специфіки японської культурної традиції, знаками презентації якої стали виконавський темпоритм ролі, виконавська інтонація, виконавська артикуляція.Посилання
Asafyev, B. V. (1967). Critical articles, essays and reviews. Leningrad. [іn Russian].
Ivanytska, Ya. A. (2003). Madame Butterfly and Japanese Culture. Kyiv Musicology, 10. Kyiv: National Music Academy of Ukraine. [іn Ukrainian].
Katrych, O. T. (2000). Individual style of the performer (theoretical and aesthetic aspects). (Abstract of Candidate of Art Criticism). Kyiv. [іn Ukrainian].
Katrych, O. T. (2000). Style aspects of music-performance interpretation. Music performance, 5, Book 4 (p. 59–65). Kyiv. [іn Ukrainian].
Martynenko, E. (2012). Artistic opening in the professional activity of the composer, performer, musicologist. Issues of interaction between art, pedagogy and theory and practice of education. The profession of “musician” in the time-space: historical and cultural metamorphoses (pp. 121–131). Kharkiv: Vydavnytstvo «S.A.M.». [іn Russian].
Mazel, L. A. (1978). On the artistic discovery. Music analysis issues. The Experience of Rapprochement of Theoretical Musicology and Aesthetics (p. 137–167). Moscow: Muzyka. [іn Russian].
Moskalenko, V. G. (1994). Creative aspect of musical interpretation (the problem of analysis). Kyiv: Kyiv National P. I. Chaykovskiy Music Academy of Ukraine. [іn Russian].
Mykolayko, E. S. (2008). Katerina Izmaylova G. Vishnevskoy and G. Cipola (experience of comparative analysis). Scientific Assemblies — 3: Materials of Master’s Readings April 21–23, 2008 (pp. 137–145). Kharkiv, Kharkiv National I. P. Kotliarevskyi University of Arts. [іn Russian].
Pazovskiy, A. M. (1968). Notes of the conductor. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].
Rozhok, V. (1997). Wedding with music: from the memoirs of Gizella Cipola (recording and literary design by Yany Ivanytskoi). Rozhok, V. The Solar Master: a monograph (pp. 191–214). Kyiv: Avtohraf. [іn Ukrainian].
Jung, C. G. (1997). The difference between eastern and western thinking. C. G. Jung. Consciousness and the unconscious (p. 500–522) (Transl. from English) St. Petersburg: Universitetskaya kniga. [іn Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.