Три кроки до пізнання виконавського стилю Гізели Циполи

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.15

Ключові слова:

виконавський стиль, інтерпретація, японська культура

Анотація

Наголошено на актуальності виявлення виконавського стилю Гізели Циполи. Проаналізовано публікації, у яких зроблено перші кроки до осмислення особливостей її виконавського стилю. Означено методологічні засади дослідження індивідуального стилю виконавця. Осмислено риси виконавського стилю співачки в системі «композитор — виконавець». З’ясовано, що центром системи засобів музичної виразності Г. Циполи в партії Батерфлай є осмислення специфіки японської культурної традиції, знаками презентації якої стали виконавський темпоритм ролі, виконавська інтонація, виконавська артикуляція.

Біографія автора

A. V. Hurina, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, доцент

Посилання

Asafyev, B. V. (1967). Critical articles, essays and reviews. Leningrad. [іn Russian].

Ivanytska, Ya. A. (2003). Madame Butterfly and Japanese Culture. Kyiv Musicology, 10. Kyiv: National Music Academy of Ukraine. [іn Ukrainian].

Katrych, O. T. (2000). Individual style of the performer (theoretical and aesthetic aspects). (Abstract of Candidate of Art Criticism). Kyiv. [іn Ukrainian].

Katrych, O. T. (2000). Style aspects of music-performance interpretation. Music performance, 5, Book 4 (p. 59–65). Kyiv. [іn Ukrainian].

Martynenko, E. (2012). Artistic opening in the professional activity of the composer, performer, musicologist. Issues of interaction between art, pedagogy and theory and practice of education. The profession of “musician” in the time-space: historical and cultural metamorphoses (pp. 121–131). Kharkiv: Vydavnytstvo «S.A.M.». [іn Russian].

Mazel, L. A. (1978). On the artistic discovery. Music analysis issues. The Experience of Rapprochement of Theoretical Musicology and Aesthetics (p. 137–167). Moscow: Muzyka. [іn Russian].

Moskalenko, V. G. (1994). Creative aspect of musical interpretation (the problem of analysis). Kyiv: Kyiv National P. I. Chaykovskiy Music Academy of Ukraine. [іn Russian].

Mykolayko, E. S. (2008). Katerina Izmaylova G. Vishnevskoy and G. Cipola (experience of comparative analysis). Scientific Assemblies — 3: Materials of Master’s Readings April 21–23, 2008 (pp. 137–145). Kharkiv, Kharkiv National I. P. Kotliarevskyi University of Arts. [іn Russian].

Pazovskiy, A. M. (1968). Notes of the conductor. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].

Rozhok, V. (1997). Wedding with music: from the memoirs of Gizella Cipola (recording and literary design by Yany Ivanytskoi). Rozhok, V. The Solar Master: a monograph (pp. 191–214). Kyiv: Avtohraf. [іn Ukrainian].

Jung, C. G. (1997). The difference between eastern and western thinking. C. G. Jung. Consciousness and the unconscious (p. 500–522) (Transl. from English) St. Petersburg: Universitetskaya kniga. [іn Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-25

Номер

Розділ

Мистецтвознавство