Сонатна творчість Й. Н. Гуммеля як простір інтерпретації

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.14

Ключові слова:

музыкальная герменевтика, фортепианная соната, межстилевой пианизм, Й. Н. Гуммель

Анотація

Статтю присвячено вивченню фортепіанно-виконавської інтерпретації в сонатній творчості Й. Гуммеля. Показано, що перші сонати Й. Гуммеля містять ознаки наслідування творів В. Моцарта та М. Клементі в поєднанні з відчутними елементами імпровізаційності в межах структури сонат і техніки виконання. Здійснено аналіз сонат зрілого періоду творчості Й. Гуммеля з акцентом на використанні широкого діапазону фортепіано, на стильовій багатогранності, політематизмі тощо. Обґрунтовано, що в сонатній спадщині Й. Гуммеля відбулося «стрибкоподібне» осягнення романтизму. Висновано, що головною ознакою першого періоду сонатної творчості Й. Гуммеля є наслідування традицій віденського класицизму; наступні твори перегукуються з бароковою (поліфонічною) ідеєю, є перехідними та іманентно містять ознаки епохи романтизму, що підтверджується множиною елементів віртуозного й імпровізаційного характеру.

Біографія автора

O. Yu. Stepanova, Харківська державна академія культури, м. Харків

кандидат мистецтвознавства, викладач кафедри фортепіано

Посилання

Aranovskiy, M. (1979). Symphonic strivings: research essays. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].

Veremyova, M. M. (2012). Piano concerts by F. Mendelssohn-Bartoldi and romantic Gesamtkunstwerk. (Мaster’s thesis). Kharkiv National I. P. Kotlyarevsky University of Arts., Kharkiv. [іn Ukrainian].

Grohotov, S. V. (2012). Johann Nepomuk Hummel, composer, pianist, teacher. From Baroque to romanticism. Music epochs and styles: aesthetics, poetics, performance interpretation. 3, 115–154. Moscow: Research and publishing center «Moscow Conservatory». [іn Russian].

Noymayr, A. (1997). Music and medicine: using the example of German romance. T. I. Kolobova, N. N. Pozdnysheva (tr.). Rostov-on-don.: Phоenix. [іn Russian].

Roschenko, E. G. (2006). The dialectic and myths of the new mythology of romanticism in music. (Doctoral thesis). P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kiev. [іn Russian].

Samin, D. K. (2004). A hundred great composers. Moscow: VECHE. [іn Russian].

Dahlhaus, C. (1975) Vorwort. Beiträge zur musikalischen Hermeneutik. Regensburg. [іn German].

Derek, Carew (1981) An Examination of the Composer/Performer Relationship in the Piano Style of J. N. Hummel. (Ph. D. dissertation). University of Leicester, United Kingdom. [in English].

Johann Nepomuk Hummel. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Nepomuk_Hummel. [іn English].

Motte-Haber, H. de la. (1975) ”Das geliehene Licht des Verstandes”. Bemerkungen zur Theorie und Methode der Hermeneutik. Beiträge zur musikalischen Hermeneutik. Regensburg. [іn German].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-25

Номер

Розділ

Мистецтвознавство