Сонатна творчість Й. Н. Гуммеля як простір інтерпретації
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.14Ключові слова:
музыкальная герменевтика, фортепианная соната, межстилевой пианизм, Й. Н. ГуммельАнотація
Статтю присвячено вивченню фортепіанно-виконавської інтерпретації в сонатній творчості Й. Гуммеля. Показано, що перші сонати Й. Гуммеля містять ознаки наслідування творів В. Моцарта та М. Клементі в поєднанні з відчутними елементами імпровізаційності в межах структури сонат і техніки виконання. Здійснено аналіз сонат зрілого періоду творчості Й. Гуммеля з акцентом на використанні широкого діапазону фортепіано, на стильовій багатогранності, політематизмі тощо. Обґрунтовано, що в сонатній спадщині Й. Гуммеля відбулося «стрибкоподібне» осягнення романтизму. Висновано, що головною ознакою першого періоду сонатної творчості Й. Гуммеля є наслідування традицій віденського класицизму; наступні твори перегукуються з бароковою (поліфонічною) ідеєю, є перехідними та іманентно містять ознаки епохи романтизму, що підтверджується множиною елементів віртуозного й імпровізаційного характеру.Посилання
Aranovskiy, M. (1979). Symphonic strivings: research essays. Moscow: Sovetskiy kompozitor. [іn Russian].
Veremyova, M. M. (2012). Piano concerts by F. Mendelssohn-Bartoldi and romantic Gesamtkunstwerk. (Мaster’s thesis). Kharkiv National I. P. Kotlyarevsky University of Arts., Kharkiv. [іn Ukrainian].
Grohotov, S. V. (2012). Johann Nepomuk Hummel, composer, pianist, teacher. From Baroque to romanticism. Music epochs and styles: aesthetics, poetics, performance interpretation. 3, 115–154. Moscow: Research and publishing center «Moscow Conservatory». [іn Russian].
Noymayr, A. (1997). Music and medicine: using the example of German romance. T. I. Kolobova, N. N. Pozdnysheva (tr.). Rostov-on-don.: Phоenix. [іn Russian].
Roschenko, E. G. (2006). The dialectic and myths of the new mythology of romanticism in music. (Doctoral thesis). P. I. Tchaikovsky National Music Academy of Ukraine, Kiev. [іn Russian].
Samin, D. K. (2004). A hundred great composers. Moscow: VECHE. [іn Russian].
Dahlhaus, C. (1975) Vorwort. Beiträge zur musikalischen Hermeneutik. Regensburg. [іn German].
Derek, Carew (1981) An Examination of the Composer/Performer Relationship in the Piano Style of J. N. Hummel. (Ph. D. dissertation). University of Leicester, United Kingdom. [in English].
Johann Nepomuk Hummel. Retrieved from https://en.wikipedia.org/wiki/Johann_Nepomuk_Hummel. [іn English].
Motte-Haber, H. de la. (1975) ”Das geliehene Licht des Verstandes”. Bemerkungen zur Theorie und Methode der Hermeneutik. Beiträge zur musikalischen Hermeneutik. Regensburg. [іn German].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.