Особливості формування танцювального канону народних танців населення Слобожанщини

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.09

Ключові слова:

народний танець Слобожанщини, танцювальний канон, регіональні особливості народного танцю, фольклорний танець

Анотація

Проаналізовано специфіку виникнення танцювального канону народних танців слобожан у період формування етнокультурних особливостей регіону, виявлено специфіку формування системи кодів, яка дозволить виокремлювати народно-сценічні танці, створені на основі народного танцю населення Слобожанщини, від подібних танців, що базуються на танцювальній культурі інших етнографічних регіонів України. Визначено специфічні ознаки канону, до яких слід долучити: збереження замкнутої композиційної будови; закриті трикутні танцювальні рисунки, використання «воріт» та «місточків», зміну напряму руху; появу акцентів у виконанні типових рухів українського народного танцю; появу різноманітних польок, акцентувань синкопованого ритму другої музичної долі; різкі нахили тулуба в сторону або вперед; різкіше виконання рухів.

Біографія автора

I. S. Mostova, Харківська держава академія культури, м. Харків

викладач

Посилання

Astakhova, O. V., Krupa, T. M. and Sushko, V. A. (2008). Holidays and Life of Slobozhanshchyna (2nd edition; supplemented). Kharkiv: “Color”. [іn Uk-rainian].

Vasylenko, K. Yu. (1997). Ukrainian dance: textbook. Kyiv: Institute for Advanced Studies and Retraining. [іn Ukrainian].

Veretennikov, I.I. (1993). South Russian Karagoda. Belgorod: Veselitsa publishing house. [іn Russian].

Kravchenko, O. V. (2011). Cultural Policy of Ukraine: Conflict of Interpretations. IX Culturological readings of Volodymyr Podkopayev’s memory “Conceptual problems of cultural development in the light of the preparation and holding of 2012 as the year of culture and the revival of museums in Ukraine”: a collection of materials of the International Scientific and Practical Conference, Kyiv, June 2-3, 2011 (p. 89–95). Kyiv. [іn Ukrainian].

Kozinko, L. L. (2014). Semantics of original art in dances collected by modern authentic choreographic teams. The unity of teaching and research is the main principle of the university: a collection of scientific papers for the report-scientific conference of teachers of the University for 2013, February 4-6, 2014 (pp. 34-36). G. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova. (Inc.). Kyiv: Publishing House of N. P. Dragomanov. [іn Ukrainian].

Kozinko, L. L. (2013). Transmission of folklore dance traditions in the activities of professional ensembles of folk-stage dance of Ukraine. The unity of teaching and research is the main principle of the University: a collection of scientific papers for the Reporting and Scientific Conference of University Teachers for 2012, February 9-10, 2013 (pp. 67–69). G. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova. (Inc.). Kyiv: Publishing House of NP Dragomanov. [іn Ukrainian].

Kozinko, L. L. (2012). Folklore dance in folklore and ethnographic ensembles of Ukraine. The unity of teaching and research is the main principle of the university: a collection of scientific works of the report-scientific conference of teachers of the University for 2011, February 9–10, 2012 (Part 1, pp. 279–280). G. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova. (Inc.). Kyiv: Publishing House of N. P. Dragomanov. [іn Ukrainian].

Lymanska, O.V. (2016). The study of the influence of ethnic cultures of other peoples on the formation of the dance art of Slobozhanshchyna. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts: collection of scientific papers, 2, 103–108. V. Ya. Danilenko (ed.). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts. [іn Ukrainian].

Orazhny, O. and Sokirko, Yu. Traditions and holidays of Slobozhanshchyna. Retrieved from http://www.kpi.kharkov.ua/archive/Conferences/Ukraine and the world — the humanitarian elite and social prose / 2013IS3 [іn Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-25

Номер

Розділ

Мистецтвознавство