Особливості формування танцювального канону народних танців населення Слобожанщини
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.09Ключові слова:
народний танець Слобожанщини, танцювальний канон, регіональні особливості народного танцю, фольклорний танецьАнотація
Проаналізовано специфіку виникнення танцювального канону народних танців слобожан у період формування етнокультурних особливостей регіону, виявлено специфіку формування системи кодів, яка дозволить виокремлювати народно-сценічні танці, створені на основі народного танцю населення Слобожанщини, від подібних танців, що базуються на танцювальній культурі інших етнографічних регіонів України. Визначено специфічні ознаки канону, до яких слід долучити: збереження замкнутої композиційної будови; закриті трикутні танцювальні рисунки, використання «воріт» та «місточків», зміну напряму руху; появу акцентів у виконанні типових рухів українського народного танцю; появу різноманітних польок, акцентувань синкопованого ритму другої музичної долі; різкі нахили тулуба в сторону або вперед; різкіше виконання рухів.Посилання
Astakhova, O. V., Krupa, T. M. and Sushko, V. A. (2008). Holidays and Life of Slobozhanshchyna (2nd edition; supplemented). Kharkiv: “Color”. [іn Uk-rainian].
Vasylenko, K. Yu. (1997). Ukrainian dance: textbook. Kyiv: Institute for Advanced Studies and Retraining. [іn Ukrainian].
Veretennikov, I.I. (1993). South Russian Karagoda. Belgorod: Veselitsa publishing house. [іn Russian].
Kravchenko, O. V. (2011). Cultural Policy of Ukraine: Conflict of Interpretations. IX Culturological readings of Volodymyr Podkopayev’s memory “Conceptual problems of cultural development in the light of the preparation and holding of 2012 as the year of culture and the revival of museums in Ukraine”: a collection of materials of the International Scientific and Practical Conference, Kyiv, June 2-3, 2011 (p. 89–95). Kyiv. [іn Ukrainian].
Kozinko, L. L. (2014). Semantics of original art in dances collected by modern authentic choreographic teams. The unity of teaching and research is the main principle of the university: a collection of scientific papers for the report-scientific conference of teachers of the University for 2013, February 4-6, 2014 (pp. 34-36). G. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova. (Inc.). Kyiv: Publishing House of N. P. Dragomanov. [іn Ukrainian].
Kozinko, L. L. (2013). Transmission of folklore dance traditions in the activities of professional ensembles of folk-stage dance of Ukraine. The unity of teaching and research is the main principle of the University: a collection of scientific papers for the Reporting and Scientific Conference of University Teachers for 2012, February 9-10, 2013 (pp. 67–69). G. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova. (Inc.). Kyiv: Publishing House of NP Dragomanov. [іn Ukrainian].
Kozinko, L. L. (2012). Folklore dance in folklore and ethnographic ensembles of Ukraine. The unity of teaching and research is the main principle of the university: a collection of scientific works of the report-scientific conference of teachers of the University for 2011, February 9–10, 2012 (Part 1, pp. 279–280). G. I. Volynka, O. V. Uvarkina, O. P. Yemelianova. (Inc.). Kyiv: Publishing House of N. P. Dragomanov. [іn Ukrainian].
Lymanska, O.V. (2016). The study of the influence of ethnic cultures of other peoples on the formation of the dance art of Slobozhanshchyna. Bulletin of the Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts: collection of scientific papers, 2, 103–108. V. Ya. Danilenko (ed.). Kharkiv: Kharkiv State Academy of Design and Fine Arts. [іn Ukrainian].
Orazhny, O. and Sokirko, Yu. Traditions and holidays of Slobozhanshchyna. Retrieved from http://www.kpi.kharkov.ua/archive/Conferences/Ukraine and the world — the humanitarian elite and social prose / 2013IS3 [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.