Композиторська інтерпретація філософських текстів Г. Сковороди в хоровій симфонії О. Щетинського «Узнай себе»
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.08Ключові слова:
хорова симфонія, композиторська інтерпретація, філософсько-художні ідеї, драматургія, музично-філософська інтерпретація, метастиль, ідея самопізнанняАнотація
Розглянуто сутність вивчення словесної «партитури» як передумову дослідження музично-філософського цілого хорової симфонії «Узнай себе» О. Щетинського на слова Г. Сковороди та з інших джерел, яке базується на системі філософських, загальнонаукових та спеціальнонаукових методів. Визначено, що хоровий симфонізм, властивий твору О. Щетинського як логос культури набуває втілення в засобах виразності, завдяки яким композитор реалізує ідею діалогу. Зазначено специфіку діалогу в музиці, що простежується в зчепленні тонів, пошуках контрастів, мелодії, магії звукових дійств, розгорненні художнього цілого. Обґрунтовано композиторський вибір творів Г. Сковороди, який визначається системою ознак: діалог постає як засіб самопізнання особистості, пошуку втілення ідеального (духовного) божественного начала, протиставленого служінню агностичному та матеріальному світові. О. Щетинський розвиває у Хоровій симфонії провідну ідею українського філософа: пізнання себе, яке є пізнанням краплини Бога в людській душі.Посилання
Barbash, Y. (1989). Gregory Skovoroda: Poetry, Philosophy, Life. Moscow: Khudozhestvennaya literatura. [іn Russian].
Guzhva, O. P. (2012). Symphony of poetic thought: monograph. Kyiv: Kafedra. [іn Ukrainian].
Ivano, I. V. (1983). Philosophy and style of thinking H. Skovoroda. Kyiv: Naukova dumka. [іn Ukrainian].
Korniy, L. P. (1996). History of Ukrainian Music (Part I). Kyiv — Kharkiv — New York: M. Kots Publishing House. [іn Ukrainian].
Korniy, L. P. (1998). History of Ukrainian music (Part II). Kyiv — Kharkiv — New York: M. Kots Publishing House. [іn Ukrainian].
Ushkalov, L. (ed.). (2010). Skovoroda Hryhorii. Complete academic collection of works. Kharkiv: Maidan. [іn Ukrainian].
Skovoroda, H. (2007). Selected. Kharkiv: Prapor. [іn Ukrainian].
Ushkalov, L. (2002). H. Skovoroda. The Garden of Divine Songs. Kharkiv: Maidan. [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.