Творча постать А. П. Гайденка в музичній культурі сучасної України
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.065.06Ключові слова:
А. П. Гайденко, музична культура України, композиторська творчість, музичний фольклор, оркестрова, камерна, хорова, вокальна музикаАнотація
Проаналізовано композиторський доробок А. П. Гайденка. З’ясовано значення його діяльності як провідного представника сучасної харківської композиторської школи. Доведено непересічну роль композитора в процесі творчого поєднання народно-музичних й академічних традицій в інструментальному, хоровому, оркестровому виконавстві. На основі багаторічного творчого спілкування з композитором та аналізу його різнопланових творів надано характеристику музичних уподобань митця.Посилання
Baran, Т. (2008). Dulcimers and musical professionalism: textbook. Lviv: Playbill. [іn Ukrainian].
Bashmakova. N. V., Mushincky, V. V. (2017). Concert for a bayan with an orchestra № 1 by Anatolii Haidenko: aspects of composer’s interpretation of genre. Opinion of musicologist of Dnipropetrovsk Oblast: collection of the scientific articles, 13, 5–15. Dnipro: VERGES. [іn Ukrainian].
Bolshakova, T.V. (2007). Concert works for the bayan of А. Haidenko: manual for students and teachers of higher music educational establishments. Kharkiv: KhSAC. [іn Ukrainian].
Verbitska-Shokot, I. V. (2007) .A genre of requiem is in choral work of the Ukrainian composers of border millenniums (Abstract of dissertation … candidate of art study (17.00.03 — music art)). The Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv. [іn Ukrainian].
Gutsal, V. (1997). He is directed by an own way. Culture and life, 2. [іn Ukrainian].
Dufanec, M. T. (2016). Original concert repertoire for a bandura: diploma work on the receipt of educationally-qualifying level master’s degree [Manuscript]. Lviv National Musical Academy named after Mykola Lysenko. Lviv. [іn Ukrainian].
Dyakunchak, Y. I, Dushniy, A. I. (2016). Work for the bayan-accordion of composers of Ukraine of the late 20th — early 21st centuries: stylish features. Science, art, culture: collection of scientific works. GBOU VPO the Belgorod state institute of arts and culture, 4 (12), 16–24. [іn Russian].
Dyachenko, Y. (2012). To Vaudeville-jazz style in work of the Kharkiv bayan composers. Issues of co-operation of art, pedagogics and theory and practice of education: Collection of the scientific articles, 36, 368–380. The Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv. [іn Ukrainian].
Yeriomenko, A. Y. (2018 (1)). Child’s music of А. Haidenko: Bayan cycles of didactics-instructional orientation. Culture of Ukraine, 61, 74–85. [іn Ukrainian].
Yeriomenko, A. Y. (2018 (2)). Sonatas of А. Haidenko for the bayan solo in the context of development of genre in Ukraine. Study of art messages, 33. 296–305. [іn Ukrainian].
Imkhanitsky, М. Anniversaries of the Kharkov Institute of Arts (1999). Populist, 3. [іn Russian].
Martyniuk, А. (2013). Epistemologycal value of creative activity of Vyacheslav Palkin. Issues of co-operation of art, pedagogics and theory and practice of education: collection of the scientific articles, 38, 279–292. The Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv. [іn Ukrainian].
Nyzhnyk, А. (2009). Ukrainian bayan concert of 1970s : progress of genre trends. Musil art, 9, 133–141. Donetsk State Musical Academy named after S. S. Prokofiev, Lviv National Musical Academy named after M. V. Ly-senko. Donetsk — Lviv — Southeast. [іn Russian].
Ptashenko, S. V. (2018). A specific of song-dancing genre is in works for the bayan of А. Haidenko. Issues of co-operation of art, pedagogics and theory and practice of education, 48. 85–101. Kharkiv National University of Arts named after I. P. Kotlyarevsky. Kharkiv. [іn Ukrainian].
Roschenko-Averyanova, Е. (2013). Universalism of creative personality of violoncellist G.B. Averiyanov. Music art and culture: scientific announcer of the Odessa National Musical Academy the named by A.V. Neszhdanova, 17, 317–328. Odessa. [іn Russian].
Rudakova, S. (1998). Service to music. Music, 5. [іn Ukrainian].
Semeshko, А. (2017). To Anatolii Haidenko — 80! Ukrainian musical newspaper, 4 (106). October-December. [іn Ukrainian].
Semeshko, А. А. (2010). Portraits of modern bayan composers (in form of dialogues). Anatoliy Haidenko. 84. Kharkiv : Maidan. [іn Russian].
Turchin-Duvirak, Т. (2008). A memorial concert is to the 75th anniversaries of Holodomor in Ukraine. [іn Ukrainian].
Cherkashina, М., Geivandova, К. (1981). Composer, folklore, tradition. Culture and life, on September, 17. [іn Ukrainian].
Yuferova, Z. (1985). It was under Rivne. Culture and life, Junes, 2. [іn Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.