Символіка-Sacra в хоровій кантаті Г. Гаврилець «Stabat Mater»: герменевтичний підхід

Автор(и)

Анотація

Розглянуто застосування герменевтичного підходу щодо тлумачення середньовічної секвенції, що надало можливості разом з композиторською інтерпрета­цією об’єднати поетичні символи першоджерела з музичними до єдиної системи символів­sacra, втіленої в хоровій кантаті «Stabat Mater» Ганни Гаврилець. Виявлення такої системи можливе завдяки композиторській роботі з поетичним оригіналом, основним принципом якого є виокремлення фрагментів вербального тексту, у яких міститься ключова ідея. Для створення музичних знаків­символів композитор використовує принцип виокремлення ключових фраз, словосполучень, слів, надаючи їм відповідної музичної характеристики.

Біографія автора

T. P. Sukhomlinova, Харківське музичне училище імені Б. М. Лятошинського, м. Харків

викладач

Посилання

Berkii O. Stabat Mater: psykholohichni aspekty zhanru / O. Berkii // Visn. Prykarp. u-tu. Seriia : Mystetstvoznavstvo. Vyp KhII–KhIII. Ivano-Frankivsk, VDV TsIT, 2008. — S. 79–84.

Hadamer H. H. Hermenevtyka i poetyka / H. H. Hadamer / Vybrani tvory ; [per. z nim.]. — Kyiv: Yunivers, 2001. — 288 s.

Puchko Yu. Dukhovno-muzykalnyye kompozitsii Anny Gavrilets v kontekste sovremennogo khorovogo iskusstva Ukrainy / Yu. Puchko // Kyivske muzykoznavstvo : zb. st. / Kyiv in-t muz. im. Hliiera; NMAU im. P. I. Chaikovskoho. — Kyiv, 2011. — Vyp. 36: Kulturolohiia ta mystetstvo. — S. 240–250.

Simakova N. Vokalnyye zhanry epokhi Vozrozhdeniya : uchebn. posob. / N. Simakova. — M. : Muzyka, 1985. — 360 s.

Kholopova V. N. Formy muzykalnykh proizvedeniy : uchebn. posob. 2-e izd. ispr. / V. N. Kholopova. — SPb. : Izd-vo «Lan», 2001. — 496 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-14

Номер

Розділ

Мистецтвознавство