Необхідність і свобода як категорії виконавської інтерпретації фортепіанних сонат М. Клементі Ор. 2
Анотація
На межі ХХ–ХХІ ст. набуло актуальності адекватне розуміння старовинних нотних текстів. На прикладі аналізу сонат ор. 2 М. Клементі виявлено співвідношення категорій необхідності (заданість авторського нотного тексту) і свободи (допустимі виконавські «вольності»). М. Клементі не властиве фіксування авторських ремарок, які означають виконавський процес: їх відсутність компенсувалася дотриманням виконавських традицій. Компенсаторна функція виконавського «домислювання» має ґрунтуватися на «правилах розуміння» нотного тексту як єдності композиторських і виконавських завдань. Сучасний виконавець повинен уміти реконструювати спосіб прочитання нотного тексту М. Клементі.Посилання
Alekseyev A. D. Istoriya fortepiannogo iskusstva. V 2 ch. Ch. 1–2. / A. D. Alekseyev.— M., 1962. — 67 s.
Goldenveyzer A. B. Tridtsat dve sonaty Betkhovena: ispolnitelskiye kommentarii / A. B. Goldenveyzer. — M. : Muzyka, 1966. — 288 s.
Goryukhina N. A. Evolyutsiya sonatnoy formy / N. A. Goryukhina. — 2-e izd. dop. — Kyiv : Muzykalnaya Ukraina, 1973. — 310 s.
Nikolayev A. Ocherki po istorii fortepiannoy pedagogiki I teorii pianizma : ucheb. posob. / A. Nikolayev. — M. : Muzyka, 1980. — 112 s.
Popova T. V. Sonata: Poyasneniye / T. V. Popova ; Perev. srus. S. I. Stoyanov. — Sofiya : Nauka i isskustvo, 1962. — 27 s.
Protopopov V. Voprosy muzykalnoy formy : sb. st. / V. Protopopov. — M. : Muzyka, 1967. — 315 s.
Rozhnovskiy V. Zarozhdeniye osnov klassicheskoy sonatnoy formy kak rezultata vzaimodeystviya razlichnykh printsipov formoobrazovaniya / V. Rozhnovskiy // Nauchno-metodicheskiye zapiski: vypusk 1 / Ufimskiy gosudarstvennyy institut iskusstv. — Ufa : Bashkirskoye knizhnoye izdatelstvo, 1973. — S. 88.
Rubinshteyn A. G. Lektsii po istorii fortepiannoy literatury / A. G. Rubinshteyn; red., [predisl.] I komment. S. L. Ginzburga. — M. : Muzyka, 1974. — 109 s.
Brownell. A. The English piano in the Classical Period: Its Music, Performers, and Influences. (Unpublished Doctoral thesis, City University London) / A. Brownell / City Research Online. — 2010. — 165 p.
Plantinga L. Clementi: His Life and Music / L. Plantinga. — Oxford University Press, 1977. — 346 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.