Герменевтичний підхід у навчальній роботі зі студентським фольклористичним гуртом
Анотація
Пропонується розробка практичного застосування герменевтичного підходу в роботі над народнопісенним матеріалом. Розкрито специфіку навчальновиховної роботи зі студентським фольклористичним гуртом у контексті виконавського фольклоризму етнографічного типу. На основі власного досвіду та вивчення наукових праць узагальнено концепційні принципи роботи фольклористичного гурту. На базі герменевтичного підходу запропоновано алгоритм процесу пізнання фольклорного тексту та його наукового моделювання.Посилання
Hapon L. Vykonavskyi folkloryzm u muzychnii kulturi Ukrainy / L. Hapon // Relikty narodnomuzychnoi spadshchyny Polissia : nauk.-prakt. konferentsiia do 130-richchia z dnia narodzhennia K. V. Kvitky : tezy dopovidei [red. kol. R. I. Dzvinka, N. O. Suprun-Yaremko, B. I. Yaremko, Yu. P. Rybak]. — Rivne, 2010. — S. 48–52.
Hrytsa S. Folklor u prostori i chasi. Vybrani statti / S. Hrytsa. — Ternopil : «ASTON», 2000. — 228 s.
Yegorova I. L., E. V. Gippius i L. L. Khristianayen : dva vzglyada na narodno-pesennoye iskusstvo / I. Yegorova // Problemy muzykalnoy nauki. Ufimskaya gos. akad. im. Z. Ismagilova. — 2013. № 2 (13). S. 63 67.
Ivanytskyi A. I. Ukrainskyi muzychnyi folklor : pidruch. dlia vyshch. navch. zakl. / A. I. Ivanytskyi. — Vinnytsia : Nova knyha, 2004. — 320 s.
Ivanytskyi A. I. Istorychnyi syntaksys folkloru. Problemy pokhodzhennia, khronolohizatsii ta dekoduvannia narodnoi muzyky / A. Ivanytskyi. — Vinnytsia : NOVA KNYHA, 2009. — 404 s. z notamy, foto, skhemamy, pokazhchykamy.
Malkin S. Yu. Idei germenevtiki v muzykalno-pedagogicheskom obrazovanii [Elektronnyy resurs] / S. Yu. Malkin // Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya. — 2015. — № 5; — Rezhim dostupa : https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=21912. — Zagl. s ekrana.
Osadcha V. M. Obriadova tvorchist folklornykh oseredkiv istorychnoi Kharkivshchyny : metodychni materialy do zasvoiennia i tvorchoho vtilennia obriadovoi ta narodnopisennoi kultury / V. M. Osadcha. — Kharkiv : KhOTsNT : Vydavets Savchuk O. O., 2010. — 136 s.
Pylayev M. E. O germenevtike kak metode analiza muziki / M. E. Pylayev // Vestnik kazanskogo universiteta kultury i iskusstva. — № 1. — 2014. — S. 55–59.
Kholopova V. N. Muzykalnaya germenevtika. muzykalnaya semantika. muzykalnoye soderzhaniye: sravneniye vozmozhnostey / V. N. Kholopova // Uchenyye zapiski Rossiyskoy akademii muzyki im. Gnesinykh. — 2015. — № 1. — S. 20–28.
Khristiansen L. Ladovaya intonatsionnost russkoy narodnoy pesni / L. Khristiansen. — M. : Sov. Kompozitor, 1976. — 388 s.
Ukrainski narodni pisni [upor. O. I. Steblianko]. — Kyiv : Muz. Ukraina, 1965. — 157 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.