Народження фортепіанної прелюдії Л. Бетховена з духу фуги
Анотація
Визначено притаманну жанру фортепіанної прелюдії функцію рубіжності в спадщині Бетховена. Своєрідність композиторського підходу щодо трактування жанру прелюдії зумовлена оригінальною інтерпретацією бахівських прообразів. Перша Прелюдія ор. 39 створена як цикл поліфонічних прелюдій-варіацій, що має ознаки експозиції подвійної фуги. Прелюдія № 2 ор. 39 містить «подвійну подорож» мажорними тональностями із блискучим «математичним розрахунком» музичної форми. Ознаки поліфонічного мислення реалізуються в зразках пізнього стилю композитора. Якщо в пізній період композитор пропонує власні закони в межах фуги, то в прелюдіях барокова традиція є способом відображення романтичної свідомості.
Посилання
Asaf’ev B. V. Bethoven / B. V. Asaf’ev // Izbr. trudy. — M., 1955. — T. 4. — S. 382–403.
Asaf’ev B. V. Muzyka francuzskoj burzhuaznoj revoljucii / B. V. Asaf’ev // Izbr. trudy. — M., 1955. — T. 4. — S. 371—378.
Al’shvang A. A. Ljudvig van Bethoven: ocherk zhizni i tvorchestva / A. Al’shvang. — Izd. 4-e. — M. : Sov. kompozitor, 1970. — 560 s.
Karelova G. V. «Genial’nye p’esy» or. 126 L. Bethovena pod «skromnym» nazvaniem «Bagateli» / Galina Karelova // Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii praktyky osvity : zb. nauk. pr. / Kharkiv. nats. un-t mystets. im. I. P. Kotliarevskoho. — Kharkiv, 2012. — Vyp. 34. — S. 268–282.
Karelova G. V. «Novelles bagatelles» or. 119 kak obrazec pozdnego stilja L. Bethovena / G. V. Karelova // Problemy suchasnosti: mystetstvo, kultura, pedahohika : zb. nauk. pr. / Luhan. derzh. in-t kult. i mystetstv. — Luhansk, 2013. — Vyp. 25. — S. 77–86.
Karelova G. V. Funkcii bagateli v kontekste tvorcheskogo nasledija Ljudviga Van Bethovena (na primere Bagatelejor. 33) / G. V. Karelova // Avstriiska muzychna kultura na perekhresti epokh i tradytsii : materialy mizhnar. nauk.-teoret. konf., 26–27 berez. 2009 r. / Kharkiv. derzh. akad. kultury. — Kharkiv, 2009. — S. 51–52.
Karielova H. V. Tezys v antychnykh monumentalnykh kontseptsiiakh v interpretatsii L. Betkhovena (na prykladi kontrdansa № 2 v tsykli tantsiv 1795 roku) / H. V. Karielova // Visn. Kharkiv. akad. dyzainu i mystetstv. Mystetstvoznavstvo. Arkhitektura. — Kharkiv, 2012. — Vyp. 15. — S. 126–129.
Kirillina L. V. Bethoven. Zhizn’ i tvorchestvo. / L. V. Kirillina. — M. : Moskov. konservatorija, 2009. — T. 2. — 596 s.
Kremljov Ju. A. Izbrannye stat’i i vystuplenija / Ju. Kremljov. — M. : Sov. kompozitor, 1959. — 308 s.
Melnyk L. O. Neobarokovi tendentsii v muzytsiXX st. : avtoref. dys. … kand. mystetstvoznav. : spets. 17.00.03 — muz. mystetstvo / L. O. Melnyk ; Nats. muz. akad. Ukrainy im. P. I. Chaikovskoho. — Kyiv, 2004. — 19 s.
Rollan R. Muzykal’no-istoricheskoe nasledie. [V 8 vyp.]. Vyp. 5. Zhizn’ Bethovena. Bethoven. Velikie tvorcheskie jepohi. Ot «Geroicheskoj» do «Appassionaty» / Romen Rollan ; [per. s fr. M. Bogoslovskoj, M. Kuz’mina]. — M. : Muzyka, 1990. — 287 s.
Roshhenko (Aver’janova) E. G. Novaja mifologija romantizma i muzyki (problemy jenciklopedicheskogo analiza muzyki) : monografija / Elena Roshhenko. — Har’kov : HNURJe, 2004. — 288s.
Roshhenko (Aver’janova) E. G. Fragment i fragmentarnost’ u istokov iskusstva i nauki / Roshhenko (Aver’janova) E. G. // Problemy vzaiemodii mystetstva, pedahohiky ta teorii i praktyky osvity : zb. nauk. pr. / Kharkiv. derzh. in-t mystets. im. I. P. Kotliarevskoho. — Kyiv, 2002. — Vyp. 8. — S. 20–29.
Shinkarjova M. I. Vzaimodejstvie formoobrazujushhih principov fugi i sonaty v kamerno-instrumental’noj muzyke Bethovena (k probleme polifonicheskoj sonatnosti) : avtoref. dis. … kand. iskusstvoved. : spec. 17.00.02 — muz. iskusstvo / M. I. Shinkarjova ; Ros. in-t iskusstvoznanija. — M., 1996. — 18 s.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.