Семантико-емоційна компонента вокального мистецтва в західноєвропейській музично-естетичній думці другої половини XVIII ст.
Анотація
Розглядається семантико-емоційна складова вокального мистецтва в кон-тексті провідних музично-естетичних теорій Західної Європи другої половини XVIII ст. — теорії наслідування й теорії вираження, з’ясовуються спрямування та розвиток філософсько-естетичної думки зазначеного періоду стосовно емоційно-психологічних факторів музичного й вокального виконавства на прикладі трактатів музикантів і філософів, зокрема К. Ф. Е. Баха, Х. Ф. Д. Шубарта, Дж. Херріса, Д. Уебба, Ж.-Ж. Руссо, Д. Дідро, М. Шабанона та ін. Відзначено зв’язок означеної проблематики з теорією музичної інтерпретації й підкреслено значення семантико-інтерпретаційного (герменевтичного) методу для цього дослідження.Посилання
Vygotsky L. Psyhologiya iskusstva / L. Vygotsky. — 3-iе izd. — M. : Iskusstvo, 1986. — 573 s.
Gegel G. Lektsii po estetike / G. Gegel // Sochineniya : v 14 t. / G. Gegel. — M. : Izd-vo sots.-ekon. lit., 1958. — T. 14, kn. 3 — 440 s.
Darvin Ch. Proiskhozhdeniye cheloveka i polovoy otbor. Vyrazheniye emotsiy u cheloveka i zhivotnykh / Ch. Darvin // Sochineniya : v 12 t. ; pod red. E. N. Pavlovskogo / Ch. Darvin. — M. ; Leningrad : Izd-vo AN SSSR, 1953. — T. 5. — 1040 s.
Didro D. Plemyannik Ramo / D. Didro // Monakhinya. Plemyannik Ramo. Zhan-fatalist i yego khozyain / D. Didro. — Kiev : Politizdat Ukrainy, 1986. — S. 192–273.
Istoriya yevropeyskogo iskusstvoznaniya. Ot antichnosti do kontsa XVIII veka / [otv. red. B. Vipper, T. Livanova]. — M. : Izd-vo AN SSSR, 1963. — 436 s.
Kagan M. Muzyka v mire iskusstv / M. Kagan. — SPb. : «Ut», 1996. — 232 s.
Karmin A. S. Culturologiya / A. S. Karmin, E. S. Novikova. — SPb. : Piter, 2005. — 464 s.
Muzykalnaya estetika Zapadnoy Yevropy ХVII–XVIII vekov / sost. tekstov i obsch. vstup. st. V. P. Shestakova. — M. : Muzyka, 1971. — 688 s.
Russo J.-J. Izbrannyye sochineniya : v 3 t. Ob iskusstve / J.-J. Russo — M. : Goslitizdat, 1961. — T. 1. — 851 s.
Russo J.-J. Izbrannyye sochineniya : v 3 t. Novaya Eloiza / J.-J. Russo — M. : Goslitizdat, 1961. — T. 2. — 768 s.
Shestakov V. Ot etosa k affektu. Istoriya muzykalnoy estetiki ot antichnosti do XVIII veka. Issledovaniye / V. Shestakov. — M. : Muzyka, 1975. — 351 s.
Shteynpress B. S. Didro / B. S. Shteynpress // Muz. entsicl. : v 6 t. — M. : Sovet. entsicl., 1974. — T. 2. — Stb. 239–240.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.