Міфоепічні прообрази китайської музичної драми перетворень початку ХХІ ст.: герменевтичний аналіз музично-поетичного тексту опери Сан Бо «Метелик»

Автор(и)

  • E Xianwei Харківська державна академія культури, м. Харків, Ukraine

Анотація

Герменевтичний підхід до вивчення китайської музичної драми перевтілень Сан Бо «Метелик» (2008) дозволив виявити її взаємодію з міфологічними, філософсько-поетичними, художніми прообразами. Національні міфологеми (метаморфози, переваги сина над  батьком, пошуки пари, сакральний шлюб) перетлумачено. Деміургійна функція Поета і Нареченої — свідчення їх уподібнення до образів культурних героїв. Розвиток лунарного оперного міфу зумовлює фінальне торжество солярного міфу. Виявлене сюжетне джерело музичної драми стосується періоду пізньої народної міфології, з’ясовано роль філософської притчі Чжуан-цзи в процесі формування задуму опери. Специфіка композиторського тлумачення основ опери зумовлена властивим китайській міфології методом синтезу.

Біографія автора

E Xianwei, Харківська державна академія культури, м. Харків

аспірант

Посилання

Li Han. Etapy razvitiya istoricheskogo kostyuma v filmakh zhanra «fantasy» v kitayskom kinematografe / Li Han. — Rukopis. — 15 s.

Riftin B. L. Kitayskaya mifologiya // Mify narodov mira. — Entsiklopediya. — V 2-kh tt. — T. 1. — M.: SE, 1991. — S. 652–662.

Roshchenko E. G. Novaya mifologiya romantizma i muzyka (problemy entsiklopedicheskogo analiza muzyki) : monografiya / E. G. Roshchenko. — Kharkov, KhNURE. 2004. — 288 s.

Zhang Jiong. Sovremennaya kitayskaya literatura // Drevnyaya i sovremennaya kultura China. Kultury — dialog narodov mira. — UNESCO. Paris 75700. — 1984. — № 4. — S. 72–79.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-14

Номер

Розділ

Мистецтвознавство