Темпоральний компонент в українському аудіовізуальному мистецтві періоду Незалежності: наративний темп і ритм
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.089.14Ключові слова:
наративний темп, ритм, темпоральність, наратив, темпоритм, український кінематограф, аудіовізуальне мистецтвоАнотація
На основі наратологічного, системного та мистецтвознавчого аналізу досліджено специфіку наративного темпу в українському аудіовізуальному мистецтві періоду Незалежності. Темпоральність розглянуто як взаємозв’язок між часом подій та часом оповіді. Визначено ключові категорії: темп (швидкість подієвого розгортання) і ритм (частота змін наративних засобів). Виокремлено основні типи темпу — реалістичний, розтягнення, стиснення, упущення та пауза — та їхню варіативність у документальному й ігровому кіно. Доведено, що темп впливає на смислове наповнення, жанр і стиль твору, а його дослідження розширює інструментарій аудіовізуального аналізу.
Посилання
Huk, O.-M., & Bekhta, I. (2020). Concept of narrative analysis and basic approaches. Molodyi vchenyi, 11(87). https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-11-87-92 [In Ukrainian].
Papusha, I. V. (2012). Narrative typology of Frank Stanzel. Studia methodologica, 34, 25–30. TNPU. [In Ukrainian].
Tkachuk, O. M. (2002). Narratological dictionary. Aston. [In Ukrainian].
Shmid, V. (2003). Narratology. Yazyki slavianskoi kultury. [In English]
Bal, M. (1985). Narratology: Introduction to the Theory of Narrative. University of Toronto Press. [In English].
Bruner, J. (1991). The Narrative Construction of Reality. Critical Inquiry, 18(1), 1–21. [In English].
Chatman, S. (1990). Coming to Terms: The Rhetoric of Narrative in Fiction and Film. Cornell University Press. [In English].
Fludernik, M. (2003). Chronology, time, tense and experientiality in narrative. Language and Literature, 12(2), 117–134. https://doi.org/10.1177/0963947003012002295 [In English].
Genette, G., Lewin, J. E., & Culler, J. D. (1983). Narrative discourse: an essay in method. Cornell university press. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-11-87-92 [In English].
Jacobs, L., & de Cordova, R. (1982). Spectacle and narrative theory. Quarterly Review of Film Studies, 7(4), 293–308. https://doi.org/10.1080/10509208209361130 [In English].
Labov, W., & Waletzky, J. (1997). Oral versions of personal experience: Three decades of narrative analysis. Special Volume of a Journal of Narrative and Life History, 7, pp. 3–38. https://doi.org/10.1075/jnlh.7.1-4 [In English].
Schmid, W. (2010). Narratology: An introduction (A. Starritt, Trans.). De Gruyter. [In English]
Stanzel, F. A. (1982). Theory of narrative (C. Goedsche, Trans.). Cambridge University Press. [In English]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.