Техніка виконання та структура менуету в танцювальних трактатах XVIII ст.
DOI:
https://doi.org/10.31516/2410-5325.089.08Ключові слова:
менует, композиційна побудова, хореографічна лексика, основний крок, хореографічна структураАнотація
Дослідження присвячено аналізу техніки виконання та структури менуету на основі танцювальних трактатів XVIII ст. (праць Тауберта, Рамо, Томлінсона та ін.). Актуальність теми зумовлена необхідністю дослідження хореографічної спадщини для розвитку сучасної хореології та побудови теорії хореографічного мистецтва. Аналіз менуету, як академічної основи професійної хореографії, дозволить глибше зрозуміти естетику барокового танцю та його роль у розвитку хореографічного мистецтва. Розглянуто структуру та техніку менуету за першоджерелами XVIII ст., виконано аналіз взаємодії хореографічної та музичної складових, надано оцінку місця менуету в контексті епохи Бароко і його значення в суспільному житті. Висновано, що менует слугував ідеальною формою для навчання танцювальних навичок та заклав основи професійної хореографічної підготовки.
Посилання
Maksymenko, K. A. (2020). Choreographic vocabulary in French musical and stage productions of the XVII and XVIII centuries. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 157–161. [In Ukrainian].
Kaznacheieva, T. O. (2021). O. I. Samoilenko, S. V. Osadcha, A. D. Chernoivanenko, & K. I. Maidenberh-Todorova (Eds.). The Phenomenon of the School in Musical Performance and Musicology: History and Modernity. A. V. Nezhdanova Odesa National Academy; NGO “Musicologists of Ukraine in the World Culture”. https://odma.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/tezy2021.pdf [In Ukrainian].
Gardiner, S. J. (1786). “A definition of Minuet-dancing, rules for behavior in company”. Gale Ecco, Print Editions. [In English].
Gerbes, А. R. (1972). Gottfried taubert on social and theatrical dance of the early eighteenth century [Thesis, the Ohio State University]. [In English].
Hoppu, P., Bakka, E., & Fiskvik, A. (Eds.) (2024). The Nordic minuet. Royal fashion and peasant tradition. OpenBook Publishers. https://books.openbookpublishers.com/10.11647/obp.0314.pdf [In English].
Martinet, J. J. (1797). Essai, ou Principes Élémantaires de l’Art de la Danse. Lausanne. [In French].
Mattheson, J. (1737). Kern melodischer Wissenschaft. Verlegts Christian Herold. [In German].
Rameau, P. (1725). Le Maître à danser. Paris. [In French].
Richelet, C. P. (1681). Dictionnaire François. Paris. [In French].
Sachs, C. (1933). Eine Weltgeschichte des Tanzes. Berlin. [In German].
Taubert, G. (1717). Rechtschaffener Tanzmeister. Leipzig. [In German].
Taubert, K. (1989). Das Menuett: Geschichte und Choreographie. Zürich. [In German].
Tomlinson, K. (1735). The Art of Dancing. Printed for the author. [In English].
Inglehearn, M. (1998). Minuet in the late XVIII century: Including a Reprint of S.J.Gardiner’s A Dancing Master’s Instruction Book of 1786. London. [In English].
Magri, G. (1779). Trattato Teorico-Prattico di Ballo. Napoli. [In Italian].
Eduardo Sola Chagas Lima (2020). Metrical Dissonances in the Baroque Minuet: Theory and Practice. Lacombe. [In English].
Tilden Russell (2020). Dance Theory: Source Readings from Two Millenia of Western Dance. Oxford University Press. [In English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
У разі публікації статті в журналі «Культура України», автори зберігають авторське право, а також надають право журналу публікувати оригінальні наукові статті, що містять результати експериментальних і теоретичних досліджень і не знаходяться на розгляді для опублікування в інших віданнях. Всі матеріали поширюється на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike (BY-NC-SA), яка дозволяє першу публікацію в цьому журналі, а також розповсюдження роботи з визнанням авторства цієї роботи, на тих самих умовах, з некомерційною метою.
Автори мають підписати заяву, яка є угодою про надання прав редакції на публікацію статті в друкованому та електронному вигляді. Заява надсилається на поштову (оригінал) або електронну адресу (сканована копія) Редакції журналу.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Під час подачі рукопису статті для опублікування у збірнику «Культура України» автори погоджуються з тим, що, у разі прийняття статті до публікації, її можна буде розмістити в електронних архівах та базах даних з обов'язковим зазначенням авторства і збереженням авторських прав у повному обсязі за авторами. У тексті самої роботи мають бути в повному обсязі представлені джерела зовнішньої інформації – у вигляді списків джерел літератури (у т.ч. особисті раніше опубліковані роботи авторів). Автори рукопису статті зобов'язані належно оформляти запозичення у вигляді цитат або посилань. Будь-які форми плагіату неприпустимі.