Техніка виконання та структура менуету в танцювальних трактатах XVIII ст.

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.089.08

Ключові слова:

менует, композиційна побудова, хореографічна лексика, основний крок, хореографічна структура

Анотація

Дослідження присвячено аналізу техніки виконання та структури менуету на основі танцювальних трактатів XVIII ст. (праць Тауберта, Рамо, Томлінсона та ін.). Актуальність теми зумовлена необхідністю дослідження хореографічної спадщини для розвитку сучасної хореології та побудови теорії хореографічного мистецтва. Аналіз менуету, як академічної основи професійної хореографії, дозволить глибше зрозуміти естетику барокового танцю та його роль у розвитку хореографічного мистецтва. Розглянуто структуру та техніку менуету за першоджерелами XVIII ст., виконано аналіз взаємодії хореографічної та музичної складових, надано оцінку місця менуету в контексті епохи Бароко і його значення в суспільному житті. Висновано, що менует слугував ідеальною формою для навчання танцювальних навичок та заклав основи професійної хореографічної підготовки.

Біографія автора

Є. Ю. Сластіна, Харківська державна академія культури, м. Харків

викладач

Посилання

Maksymenko, K. A. (2020). Choreographic vocabulary in French musical and stage productions of the XVII and XVIII centuries. Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv, 2, 157–161. [In Ukrainian].

Kaznacheieva, T. O. (2021). O. I. Samoilenko, S. V. Osadcha, A. D. Chernoivanenko, & K. I. Maidenberh-Todorova (Eds.). The Phenomenon of the School in Musical Performance and Musicology: History and Modernity. A. V. Nezhdanova Odesa National Academy; NGO “Musicologists of Ukraine in the World Culture”. https://odma.edu.ua/wp-content/uploads/2022/05/tezy2021.pdf [In Ukrainian].

Gardiner, S. J. (1786). “A definition of Minuet-dancing, rules for behavior in company”. Gale Ecco, Print Editions. [In English].

Gerbes, А. R. (1972). Gottfried taubert on social and theatrical dance of the early eighteenth century [Thesis, the Ohio State University]. [In English].

Hoppu, P., Bakka, E., & Fiskvik, A. (Eds.) (2024). The Nordic minuet. Royal fashion and peasant tradition. OpenBook Publishers. https://books.openbookpublishers.com/10.11647/obp.0314.pdf [In English].

Martinet, J. J. (1797). Essai, ou Principes Élémantaires de l’Art de la Danse. Lausanne. [In French].

Mattheson, J. (1737). Kern melodischer Wissenschaft. Verlegts Christian Herold. [In German].

Rameau, P. (1725). Le Maître à danser. Paris. [In French].

Richelet, C. P. (1681). Dictionnaire François. Paris. [In French].

Sachs, C. (1933). Eine Weltgeschichte des Tanzes. Berlin. [In German].

Taubert, G. (1717). Rechtschaffener Tanzmeister. Leipzig. [In German].

Taubert, K. (1989). Das Menuett: Geschichte und Choreographie. Zürich. [In German].

Tomlinson, K. (1735). The Art of Dancing. Printed for the author. [In English].

Inglehearn, M. (1998). Minuet in the late XVIII century: Including a Reprint of S.J.Gardiner’s A Dancing Master’s Instruction Book of 1786. London. [In English].

Magri, G. (1779). Trattato Teorico-Prattico di Ballo. Napoli. [In Italian].

Eduardo Sola Chagas Lima (2020). Metrical Dissonances in the Baroque Minuet: Theory and Practice. Lacombe. [In English].

Tilden Russell (2020). Dance Theory: Source Readings from Two Millenia of Western Dance. Oxford University Press. [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-20

Номер

Розділ

Мистецтвознавство