Репрезентація впливу travel vlog на розвиток туризму (на прикладі авторських каналів відеохостингу “YouTube”)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.080.03

Ключові слова:

туризм, аудіовізуальна культура, відеохостинг, YouTube, travel vlog

Анотація

Розглянуто сучасні підходи до розуміння сутності поняття travel vlog. Систематизовано та проаналізовано найкращі (рейтинг за кількістю підписників і переглядів) тревел-блоги на YouTube у 2022 р. Досліджено україномовний сегмент travel vlog відеохостингу “YouTube”. Доведено, що українські тревел-блогери, які ведуть свою діяльність на YouTube, є важливою частиною лідерів громадської думки. Ця категорія інтернет-блогерів має великий потенціал щодо використання у промоції України як туристичної дестинації, підвищення рівня обізнаності українців з Україною, організації дозвілля українських громадян та іноземних гостей України. Найбільш актуальними темами для аудиторії каналів нині є поїздки до різних куточків України, зокрема і до тих, у яких були воєнні дії і які були під окупацією, про що свідчить кількість переглядів. Як частина Travel 2.0, тревел-блоги мають важливе значення для споживачів туристичних послуг. Блогосферу, зокрема відеохостинг “YouTube”, можна вважати ефективним інструментом для розвитку туризму, де блогери забезпечують зворотній зв’язок і сприяють розвитку країни як сучасного і затребуваного туристичного напрямку.

Біографія автора

Л. Д. Божко, Харківська державна академія культури

доктор культурології, доцент, завідувач кафедри туристичного бізнесу

Посилання

Afanasiev, I. Yu., & Ustymenko, L. M. (2021). Support of travel bloggers by leading Ukrainian internet mass media. Pytannia kulturolohii, 38, 236–247. https://doi.org/10.31866/2410-1311.38.2021.247162 [In Ukrainian].

Babak, Ya. (2017). Trends in the development of modern travel journalism in Ukraine. Naukovi doslidzhennia ukrainskoho mediinoho kontentu: sotsialnyi vymir, 2. http://dsr.univ.kiev.ua/pub/190441/ [In Ukrainian].

Hnatyshyn, S. (2016). Historiography of the blogosphere: Ukrainian and foreign context. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, 3 (27), 18–23. [In Ukrainian].

Zarichniak, A. P., & Shumanska, U. V. (2022). Travel blogging as a modern communication tool: concepts and features of classification. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Hraal nauky», 21, 35–41. https://archive.journal-grail.science/index.php/2710-3056/article/view/629/643 [In Ukrainian].

Maltseva, L. (2011). Ukrainian blogosphere: functional and stylistic characteristics. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Filolohiia, 52, 278–289. [In Ukrainian].

Poliezhaiev, Yu. (2014). Travel journalism as an object of scientific reflection: achievements, problems and prospects. Psykholinhvistyka, 16, 322–331. [In Ukrainian].

Polovynchak, Yu. M. (2015). Peculiarities of the functioning of the Ukrainian blogosphere. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. https://seanewdim.com/wp-content/uploads/2021/02/Polovynchak-Y.-Features-of-functioning-of-Ukrainian-blogosphere.pdf [In Ukrainian].

Shekhovtsova, O. V. (2011). Features of modern Internet diaries — blogs. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia: Filolohichni nauky, 19 (230), 69–74. [In Ukrainian].

Arora, N., & Lata, S. (2020). YouTube channels influence on destination visit intentions: an empirical analysis on the base of information adoption model. Journal of Indian Business Research, 12, 1, 23–42. [In English].

Arpita (July 15, 2022). Best Travel Vloggers on YouTube in 2022. OFFEO — Online Video Ad Maker | Build Marketing Videos Easily. https://offeo.com/learn/best-travel-vloggers-on-youtube [In English].

Banyai, M., & Glover, T. D. (2010). Evaluating Research Methods on Travel Blogs. Journal of Travel Research, 51 (3), 267–277. [In English].

Bates, T. (2014). Travel Bloggers: Who Do They Think They Are. TTRA 2014 International Conference: Tourism and the New Global Economy, 1272–1279. [In English].

Boecher, M., Gradwell, O., Jenkins, K. et al. (2014). The Best Practices in Travel Blogging. YUMPU — Publishing digital magazines worldwide. https://www.yumpu.com/en/document/view/31234888/the-best-practices-in-travel-blogging-world-travel-market [In English].

Carter, D. (2016). Hustle and brand: the sociotechnical shaping of influence. Social Media þSociety, 2 (3). https://www.researchgate.net/publication/307946250_Hustle_and_Brand_The_Sociotechnical_Shaping_of_Influence [In English].

Cheng, Y., Wei, W., & Zhang, L. (2020). Seeing destinations through vlogs: implications forleveraging customer engagement behavior to increase travel intention. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32, 10, 3223–3248. [In English].

Cohen, J. (2006). Audience identification with media characters. Psychology of Entertainment, 13, 183–197. [In English].

Global trends 2014 navigating the new (2014). Global trends 2014. https://www.ipsos.com/sites/default/files/ct/publication/documents/2020-01/ipsos-global-trends-2014-charts.pdf [In English].

Greenman, J. F. (2012). Introduction to Travel Journalism. On the Road with Serious Intent. Peter Lang Publishing Inc. [In English].

Kontras, A. (2000). Talk about moving in the 21st Century. RentTheDelorean.com. http://www.4tvs.com/Journey/Pages/J1200.html [In English].

Number of YouTube users in Ukraine from 2019 to 2028. Statista. https://www.statista.com/forecasts/1144740/youtube-users-in-ukraine [In English].

Price Waterhouse Coopers. Bradstreet — Accelerate Growth and Improve Business Performance. https://www.dnb.com/business-directory/company-profiles.PricewaterhouseCoopers_GmbH_Wirtschaftspr%C3%BCfungsgesellschaft.6d78c04d0375ecb882a0807d0a16b5c7.html [In English].

Puhringer S., & Taylor, A. A. (2008). Practitioner’s Report on Blogs as Potential Sources for Destination Marketing Intelligence. Journal of Vacation Marketing, 14 (2), 177–87. [In English].

Schmallegger, D., & Carson, D. (2008). Blogs in tourism: Changing approaches toinformation exchange. Journal of Vacation Marketing, 14, 2, 99–110. [In English].

Wies, Simone; Bleier, Alexander; & Edeling, Alexander (2022). Finding Goldilocks Influencers: How Follower Count Drives Social Media Engagement. SAGE Journals. Collection. https://doi.org/10.25384/SAGE.c.6326600.v1 [In English].

YouTube Users, Stats, Data & Trends (11 May, 2023). https://datareportal.com/essential-youtube-stats [In English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-30

Номер

Розділ

Культурологія