Драматургічні засоби виразності сучасних українських реаліті-шоу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.070.03

Ключові слова:

культурологія, мистецтвознавство, телевізійний простір, аудіовізуальне мистецтво, драматургічні засоби виразності, реаліті-шоу

Анотація

Досліджено проблему драматургічних засобів виразності в сучасних реаліті-шоу. Класифіковано та описано драматургічні засоби екранної виразності реаліті-шоу. Використано наступні загальнотеоретичні методи: метод структурно-фунціонального аналізу та типологізації, який дозволив виявити основні типи реаліті-шоу за певними ознаками та визначити їх драматургічну функціональність; метод систематизації, завдяки якому драматургічні засоби виразності досліджувались як певна система. Висвітлено реаліті-шоу як новітню жанроформу, надано характеристику груп драматургічних засобів виразності, які використовуються в реаліті-шоу. Розглянуто змістовно-драматургічну конструкцію реаліті-шоу на українському телебаченні, яка осмислюється у висновках статті в контексті національної архетипіки; виявлено ключові елементи структури оповідності українських реаліті-шоу, особливості формування типології героя/персонажа реаліті-шоу. Проаналізовано відповідні драматургічні засоби виразності, що дозволило визначити нюанси драматургічної адаптації реаліті-шоу на українському телебаченні.  Акцентовано на мистецтвознавчому та формотворчому аспектах реаліті-шоу як на новітній морфологічній ланці в морфогенезі телевізійного простору.

Біографія автора

V. V. Zhukov, Харківська державна академія культури, м. Харків

аспірант кафедри культурології

Посилання

Abramenko, A. The reality genre and its features on Russian television. Retrieved from http://www.psujourn.narod.ru/vestnik/vyp_1/abr_real.htm. [In Russian].

Alforova, Z. (2011). Television action: typology, genre and thematic asification. Kultura Ukrainy, 33. [In Ukrainian].

Alforova, Z. (2013). The latest ontology of television-type thinking (article first). Kultura Ukrainy, 41. [In Ukrainian].

Frisby, C. Getting Real with Reality TV. Questia. Retrieved from https://www.questia.com/magazine/1G1-122163031/gettingreal-with-reality-tv. [In English].

Havriushenko, O., Sheyko, V., Kravchenko, A. (2006). I And 90 History of World Culture. V. M. Sheiko (Ed.). Kyiv: Kondor. [In Ukrainian].

Kovbasenko, A. Classification of reality shows: current status and prospects. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii. 111-s [In Ukrainian].

Kysliuk, K. V. (2008). Historiosophy in Ukrainian culture: from concept to concept. Kharkiv: KhSAC. [In Ukrainian].

Miyamoto, К. (2018). 10 Screenplay Structures That Screenwriters Can Use January. Skreencraft. Retrieved from https://screencraft.org/2018/01/16/10-screenplay-structures-that-screenwriters-can-use/. [In English].

Moran, А. (2009). Global franchising, local customizing: The cultural economy of TV program formats. Continuum: Journal of Media & Cultural Studies. London. [Іn English].

Nechushkina, A. (2014). Features of adaptation of foreign teleformats for the Russian television market and its legal aspects. Elektronnyy nauchnyy zhurnal «Mediaskop», 3. Retrieved from http://www.mediascope.ru/1558. [In Russian].

Nevmerzhytska, O. (2006). Entertainment programs of the central television channels of Ukraine as a factor of moral education of teenagers. (Thesis of Candidate’s thesis of of pedagogical science). 13.00.07. Herson. [In Ukrainian].

Pyadysheva, T. (2017). Methods of influencing public opinion. Vestnik Tambovskogo universiteta. Serija: Obshhestvennye nauki. (Vol. 3, Issue 4, p. 1–2). Tambov. [In Russian].

Sizova, K. Transformatsii opozytsii «Golovnyj geroi — drugorjadni personazhi». Retrieved from http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789 /55838/36-Sizova.pdf?sequence=1. [In English].

Zhukov, V. (2020). Cultural consequences of the influence of reality shows on the mass consciousness: the formative aspect. Сolloquium-journal, 6 (58), 14–15. Warsaw, Poland. [In Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Культурологія