Світосприйняття нових тенденцій історичної подієвості та їхня реалізація в музиці сучасних українських композиторів

Автор(и)

  • K. V. Krepak Державний заклад «Навчально-науковий інститут культури і мистецтв Луганського національного університету імені Тараса Шевченка», м. Полтава, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0192-2915

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.069.09

Ключові слова:

історична подієвість, нові тенденції, світосприйняття, художнє сприйняття, музика сучасних українських композиторів

Анотація

Розглянуто історичну подієвість як засіб створення художньо-стильових моделей, відповідно до часу, та їхню реалізацію в музиці сучасних ук-раїнських композиторів. Визначено, що проблема історичної подієвості в музикознавстві досліджена недостатньо ґрунтовно, тому наявна історична потреба творчої зацікавленості та вдосконалення нових тенденцій композиторських напрямів сучасного світосприйняття. Уточнено новизну поняття «історично-музичної подієвості» і розуміння конкретно-історичного спрямування цього явища, що є малодослідженим в історії української музичної культури.

На основі історичних фактів виявлено, що історична подієвість давно сприймається як «учорашній день», а мистецтвознавство досі не має достатньо розгорнутої концепції щодо історичної подієвості. Розкрито, що не всі сучасні українські композитори можуть переконливо відображати яскраву постать в історичній події, створювати художню картину та відтворювати конкретний історичний час.

Біографія автора

K. V. Krepak, Державний заклад «Навчально-науковий інститут культури і мистецтв Луганського національного університету імені Тараса Шевченка», м. Полтава

аспірант, викладач музично-теоретичних дисциплін

Посилання

Hordiychuk. M. (1978). Lesya Dychko. Kyiv: Muzychna Ukrayina. [іn Ukrainian].

Hrytsa. S. (2000). Folklore in space and time. Osnovni zasady metodolohii suchasnykh etnomuzykoznavchykh doslidzhen (teoriia pisennoi paradyhmy i modusu myslennia seredovyshcha S. Hrytsy ta rytmostrukturnyi metod M. Khaia) : selected articles. 78–81. Ternopil: Aston. [іn Ukrainian].

Zinkevych. O. (2003). Memory of culture and modern composition. Mystetski obriyi 2001–2002: almanakh, 149–154. Kyiv: Association of Ukrainian Cities. [іn Ukrainian].

Ivanytskyy. A. (1990). Ukrainian folk music. Kyiv: Muzychna Ukrayina. [іn Ukrainian].

Krypyakevych, I. (1994). History of Ukrainian Culture. Kyiv: Lybid. [іn Ukrainian].

Kyyanovska. L. (2002). Ukrainian music culture. Kyiv. [іn Ukrainian].

A piece of music as an interpretation of the properties of time. (1999). Kyyivske muzykoznavstvo: collection of articles: Problemy muzychnoyi interpretatsiyi, 47–57. Kyiv. [іn Ukrainian].

Zahaykevych. M. (1960). Music life of Western Ukraine in the second half of the 19th century. Kyiv. [іn Ukrainian].

Kyyanovska. L. (2007). Galician music culture of the 19–20th centuries. Chernivtsi. [іn Ukrainian].

Ukrayinska muzychna literatura vid naydavnishykh chasiv do pochatku 19th stolittya [Ukrainian music literature from ancient times to the early nineteenth century]. (2000). Part 1, 79–92. Ternopil: Aston. [іn Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-01

Номер

Розділ

Мистецтвознавство