Творчий процес та проблеми формування композиторського мислення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31516/2410-5325.066.14

Ключові слова:

творчість, творчий процес, творчий акт, музичний твір, творче мислення, композитор

Анотація

Розглянуто особливості творчого процесу, його організацію, основні передумови, стимули, імпульси. Охарактеризовано техніку написання музичного твору, прийоми мислення, за допомогою яких здійснюються творчі операції; виявлено значення професіоналізму, якості композитора як творчої особистості, творця музичної тканини. Окреслено завдання, які ставить перед собою композитор, методи їхньої реалізації та техніки письма. Розкрито сутність понять творчого процесу та композиторського мислення, розглянуто чинники його формування.

Біографія автора

Yu. V. Kapliyenko-Iliuk, Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової, м. Одеса

кандидат мистецтвознавства, доцент, докторант

Посилання

Aranovskiy, M. (2012). Music, Thinking, Life. Articles, Interviews, Recollections. N. A. Ryzhkov (Ed.) Moscow: State Institute of Art Studies. [in Russian].

Bakhtin, M. M. (1979). Aesthetics of Verbal Creativity. Moscow: Nauka. [in Russian].

Conversations with Alfred Schnittke. (2005). A. V. Ivashkin (Compilation аnd Foreword). Moscow: RIC Culture. [in Russian].

Vashchenko, E. V. (2016). Alfred Schnittke’s Instrumental Chamber Music: Principles of Composer Thinking. (Dis. Cand. Art.). Kharkiv National P. Kotlyarevsky University of Arts. Kharkiv. [in Ukrainian].

Devyatova, O. L. (2014). Features of the Creative Process of the Composer. News of the Ural Federal University. 2, Humanities, 1 (124), 67–81. [Іn Russian].

Denisov, E. (1979). On Compositional Process. Aesthetic Essays, 5, 126–136. Moscow: Music. [in Russian].

Yergiev, I. (2014). Artistry of the Instrumentalist: monograph. Odessa: Astroprint. [in Ukrainian].

Malyi, D. M. (2018). Specific Character of Composer Thinking in the Music of the last third of the 20th — early 21th centuries. (Master’s thesis). Kharkiv National I. P. Kotlyarevsky University of Arts. Kharkiv. [in Ukrainian].

Malyi, D. (2017). Composer Thinking in Terms of Interdependence of the World Outlook and Writing Technique (the case of the work of composers of the second half of the 20th century). Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 118–125. Kharkiv. [in Ukrainian].

Medushevskiy, V. (1984). The Essence, Evolution, and Typology of Musical Styles. Musical Contemporary, 5, 5–17. Moscow. [in Russian].

Meyerovich, M. I. and Shragina, L. I. (2016). Technology of creative thinking. 2nd ed. corrected and supplemented. Moscow: Alpina Publisher. [in Russian].

Mukha, A. I. (1979). The Process of Compositional Creativity. Kyiv: Musical Ukraine. [in Ukrainian].

Pavlii, G. (1988). Intraversion and Extraversion as a Typological Dichotomy in the Distinction of Musical Thinking. Ukrainian Musicology, 23, 63–70. Kyiv. [in Ukrainian].

Petrushin, V. (2008). Music Psychology: Textbook for University Students. (2nd ed). Moscow: Academic Project; Tricksta. [in Russian].

Ponomarev, Ya. A. (1960). Psychology of Creative Thinking. Moscow: Nauka. [in Russian].

Sele, G. (1987). From Dream to Revelation: How to Become a Scientist. N. I. Voyskunskaya (Trans. from English). M. N. Kondrashov and I. S. Khorol (Ed.). Moscow: Progress. [in Russian].

Chernetskaya, N. I. (2009). Creative Thinking in the System of Concepts of Modern Psychology. Humanization of Education: Scientific Journal of the Issues of Public Education. Pedagogy. Psychology, 1, 115–120. [Іn Russian].

Engelmeyer, P. K. (2010). Theory of Creativity, 3. Moscow: “Librokom” Publishing House. [Іn Russian].

Jung, C. (1991). Psychology and Poetic Creativity. Self-consciousness of the European Culture of the 20th century: Thinkers and Writers of the West on the Place of Culture in Modern Society, 103–129. Moscow: Politizdat. [Іn Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-26

Номер

Розділ

Мистецтвознавство